Och har tyvärr inte haft tid att göra egen heller,så barnen blev lite bevsikna MEN så i måndags får jag ett email ifrån svenskaläraren som säger att HAN har gjort en pepparkaksdeg,så han ska baka pepparkakor med barnen på svenska lektionen. Hurra för lärarHenrik säger jag bara,vilken succe! Så barnen var eld och lågor med att gå till sin lektion i onsdags (har vart lite si och så med att gå dit,ena gången kul andra inte). Så dom bakade kakor i 2 timmar,som dom sen bjöd oss på när vi kom och hämta dom,plus att dom fick med sig en låda hem.
Att läraren själv såg ut som ett vrak efter detta struntar vi i! ;) haha
En annan grej var att jag funderade på att baka lussebullar,men förra året var det 2 barn som tyckte det var så där med lussebullar så bestämde mig för att inte göra några ( då jag antog att jag skulle få äta upp dom själv-lite onödigt ;). Men tror du inte på fasen att härom morgonen frågar barnen -När ska vi göra såna där lussebullar då? Ja men, sa jag,ni tyckte ju inte om dom förra året. - Joooo,utbrister dom båda då! .......
MEN,även lussebullar fick dom svenska lektionen,då en annan mamma hade bakat och tagit med! phew,kom jag undan där med! hihi

2 kommentarer:
Haha,vilken tur du har Linda. Kram mamma
Klart att barnen skall baka pepparkakor!
Där hade du tur.
Kram.
Skicka en kommentar