fredag 27 augusti 2010

Ja kära mor och syster(för det är väl bara ni som fortfarande kollar in här hahaha ;),ska börja skriva när lusten börjar infinna sig igen för nu känner jag inte för någonting :(
Sverige var fantastiskt (ja inte vädret då kanske ;) och efter 1 hel månad blev jag nog alldeles för hemmastadd och hann träffa och umgås med vänner och familj så mycket mer så denna gången tar det extra mycket tid att 'hitta tillbaka ' till mitt Hollandliv. och ja,jag saknar Cissi oxa!!

Men skolan har börjat igen och Anton har firat in att det börjar bli höstigt ute med att få en rejäl omgång krupp,var nästan på väg till sjukhuset inatt för jag fick panik när han hade skit svårt att andas men fick mildrat det lite med hjälp av astma medecinen och varmt att dricka och tv tittande kl 4 på morgonen....

Har gjort min första tårta idag efter semesterpaus,men motivationen är som sagt lååååångt borta,den blev väl ok ändå. Har fått ett gäng beställningar till men det känns svårt att kännas glad över det när man inte riktigt mår 100......

Emily ska börja rida!Hon har fått ett 'startpaket',med hjälm,byxor och stövlar och är stolt som få!:)) Imorgon blir det introduktions lektion ,men så många ggr som hon red i Sverige i somras kommer hon knappt behöva det! ;) (Tack Kajsa! ;) Sen efter morgondagens lektion blir det nog på torsdags eftermiddagar

Att ha varit vaken sen kl 4 och tårtbak börjar tröttheten ta ut sin rätt och tror jag kommer somna innan barnen ikväll, fredag och allt ;)

Så,nu har jag skrivit lite! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag har väntat, äntligen får mamma o moster lite att läsa ;)........men jag tror faktiskt att det är några till som kikar in här så du får allt uppdatera lite då o då och sätta in några kort (för oss som inte har Facebook).
Vad man vänjer sig efter fyra veckor. Den här gången kändes det fruktansvärt tomt efter er.Vi var tvungna att åka hemifrån efter att ni åkt, det var alldeles för tyst. Vi har också infört popcorn-dag. Anton undrade förut vilken film vi skulle se, vi har inte bestämt oss än haha. Kram mor o far

mic sa...

Jag läser ju med!
/monica

Anonym sa...

Hej!
Äntligen.....§;-)! Det var verkligen roligt att få träffa er vid så många tillfällen denna gång! Så roligt att Emily skall börja rida! Snart möts de väl på tävlingsbanorna världen över! Linn är i Skåne denna helgen och rider final idag - vi håller tummarna för henne!Regnet faller sakta över Asserdal just nu, så det blir till att hålla sig inne och städa lite! Stora kramar till er alla! Moster!

Martina sa...

Jätte kul att få se er igen!!
Du är enormt saknad Linda! Det är ingen skillnad nu som den dagen du åkte iväg för måååånga årsedan, saknaden är den samma min gamle vän.

Kramis.