lördag 28 augusti 2010

Emilys 1a ridlektion!

Emily var vaken redan kl. 6.00 imorse (igen,den tiden har hon vaknat hela veckan..:-S),Vi gick upp vid 8.30 men då hade Emily redan ätit och frågade om hon kunde få ta på sig sina ridkläder,så det gjorde hon. Så hon var redo redan kl. 9.00 och gick med både stövlar och hjälm på sig,saken var att ridlektionen började kl 12.... hahaha
Det gick jättebra,hon fick rida på den stora hästen och det var precis vad hon ville! :)Och aldrig sett människan så stolt där hon satt,hon fick till och med prova att skritta och försöka få iordnig på takten där i sadeln. Först satt hon och skumpa upp och ner som en studsboll innan hon fick till rytmen,gullungen! Detta är ju privatlektioner med en dotter till en av Kirbys patienter men denna introduktionslektion gjorde hon alldeles gratis,inte illa!! Nästa lektion blir på torsdag kl 16!

Ville lägga upp bilder men det vill inte denna datorn i vanlig ordning, grrrr,så får lägga upp dom imorgon el. nån annan dag.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är en riktig tuffing Emily. Kan hon bara hålla sig till skritt så kanske mormor vågar titta på också ;)
Anton skulle börja "fotbolla" sa han, då skulle hans pappa komma och titta. Mormor lovar också att komma. Och garanterat morfar också, fotbollsgalen som han är.Kram och lycka till med alla sporter

Sofia sa...

Vad roligt att hon börjar ta lektioner, då vill jag följa med henne när/om jag kommer ner i höst ;)
Moster red i skogen idag, inte riktigt lika exalterad haha :P men det gick bra, hästen snubblade bara en gång... skön träningsvärk imorgon kan jag nog räkna med iaf!