Jag undrar hur dom själva mår av att göra så här?
Och jag undrar vad dom har för hemförhållanden...
Ja,jag pratar om en tjej i Emilys klass som är sådan där 'ledartyp' och har varit riktigt elak mot en av Emilys klasskamrater,vilken är en jättego tjej. Sen får jag även höra idag att den här tjejens storasyster är precis likadan...'Runs in the family', so to speak, men VARFÖR!??
Vet att 'snälla tjejens' mamma ska ha extra samtal nästa vecka för att få ordning på det,så jag är väldigt nyfiken på vad 'elaka tjejens' mamma har att säga om det hela!!

3 kommentarer:
Ofta tror jag det kommer hemifrån. Får kanske inte den uppmärksamhet,kärlek eller uppmuntrande ord som barn faktiskt behöver ibland. Hoppas det löser sig för alla inblandade.Kram mamma
Jag håller med din mamma. Jag tror det är för att få lite uppmärksamhet. Tyvärr på helt fel sätt men oftast är det ju föräldrarna som är "skyldiga" till att det blir så. Vad bra att de tar tag i det iaf den "elaka" tjejens mamma kanske behöver höra det. De kanske kan få hjälp på något sätt.
Har ungefär samma problem i Elins klass. Henrik är faktiskt på samtal med flickornas föräldrar just nu. Men här handlar det mest om 3 starka flickor som inte kan leka tillsammans(tycker jag har hört det förut...)Men hur som helst så har Elin fått bl.a elaka sms, elaka telesamtal ifrån dessa flickor. Elin har mått/mår jätte dåligt över detta, ofta ont i magen och stundvis inte velat gå till skolan (hon som älskar skolan annars). Elin är ingen "ängel" och har säkert ett litet finger med i spelet, men hon vet ialla fall var gränsen går om vad man INTE får säga,skriva eller göra!
Skicka en kommentar