tisdag 1 december 2009

Yeay,Hon gjorde det!!

I lördags åkte vi upp och hämtade Emily hos Cissi för hon hade sin stora dag- att ta sitt A diplom i simning (har kör dom med A,Boch C diplom.).
KL. 11 till 11.45 var det runt 20 barn som fick visat upp vad dom lärt sig det senaste året.
För att få A diplom måste dom kunna simma med lättare kläder på sig (shorts och t+shirt plus skor),kunna dyka och simma under en grej ,simma på mage,crawla på rygg/mage,flyta med ansiktet i vattnet i 10 sek. och trampa vatten i 1 minut!!
Och där satt man som stolt förälder och tittade på när ens dotter simmade och gjorde allt hon lärt sig och slutligen fick sitt diplom! Jag är jätteglad att hon tagit detta diplom då jag själv knappt kan simma...
Idag skulle hon ha börjat simma för sitt B diplom,men är tyvärr åter sjuk,så det får bli nästa tisdag istället.När väl Emily har tagit B,tror jag hon är klar med simning (hon ville inte ens ta B ,men ändrade sig,så får väl se,kanske blir det ett C oxå.).
När Emily väl är färdig kommer det bli Antons tur,där vette sjutton hur det kommer gå- han som knappt kan få vvatten i ansiktet i duschen.... :-S

4 kommentarer:

Cissi sa...

Stora tjejen!

Anonym sa...

Jätteduktigt Emily. Många kramar från mormor o morfar

Anonym sa...

Vilken duktig tjej! Gratiskramar från Kerstin och Lars!!!

Hanna sa...

Ja hon är grym Emily!!! =) Grattis till henne! Kramar fr Moster Hanna