Barnen har ju 2 veckors lov,och har nu 1 vecka kvar så imorgon bär det av på en veckas semester,ska bli skönt att få komma bort några dagar och tänka på annat (och jag vet att Cissi har sina föräldrar här och är i goda händer ;)).
Först åker vi till Ardennerna i Belgien för att tälta på en hästgård!
Man hyr ett stort tält utan elektricitet,med bara kallvatten och vedspis men med riktiga sängar och (tjocka) täcken ! Så man ska få känna på lite hur det var att leva förr i tiden ,ska bli ganska spännande. Givetvis finns det dusch man kan låna på gården.
Dom har höns,så man får gå och plocka ägg själv till frukosten/middagen om man vill. Sen får man nog hjälpa till med diverse andra djur om det finns! Så får se om jag får blodad tand till att campa mer! (kolla gärna in websidan www.boerenbed.nl ,tyvärr är den bara på holländksa men dom har bilder som visar hur det ser ut ; )
Så på denna gård stannar vi från måndag till onsdag, på onsdag bär det vidare mot Disneyworld Paris! Ska bli kul men jag bävar för alla miljoner männsikor som antagl. kommer vara där.... ;). Kommer tillbaka lördagkväll igen,så barnen kan ha 1 dag hemma innan skolan börjar.
Så ni lär väl få en uppdatering här om nån vecka hur det var!
söndag 9 maj 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

4 kommentarer:
Ser spännande ut.Det kommer barnen att gilla. Toaletten.....blir det en liggande stam i skogen haha. Kram mamma
Låter supernice !!
Och JA, vi vill ha rapport sen :)
Kram Linda
Hoppas ni har de kul på Disneyworld o att tältandet gick bra!! =)Vi hörs när ni e hemma!
KRAM
Hur gick det? Jag har tältnoja... Kram! Moster!
Skicka en kommentar