Bestämde oss för att åka till Bergen aan Zee denna torsdag,då Kirby oxå var ledig så vi kunde ha en riktig familjedag. Gick först på det lilla akvariet som finns där,inget speciellt egentligen men för barnen var det ju tillräckligt. Anton visste inte var han skulle titta,han bara sprang runt och peka och sa 'meeååå' (en slags blanding av mera och more..). Efter att ha varit där kanske en halvtimme,drog vi oss mot utgången men Anton ville inte riktigt vara med på det,men han gav med sig till slut. Efter akvariet gick vi bort till våran favoritrestaurang vad gäller mexikansk mat,det är en ganska 'typiskt holländsk' restaurang förutom att dom då serverar mexikanskt oxå. Barnen fick pannkakor medans vi åt Burritos och Enchiladas,mumma!! Efter att ha ätit oss "äckelmätta" gick vi ner på stranden och barnen var överlyckliga att få kasta massa sand,plocka snäckor och springa vid vattenbrynet. Anton sprang till slut i med skor och byxor,men det gjorde ju inget eftersom vi ändå var på väg hemåt.
Vid halv 20 tiden var det dax att sätta oss i bilen,med 2 gråtande barn som ville stanna kvar på stranden...... Det tog dock ingen lång stund innan Anton sov och vi alla var nöjda och glada efter en dag vid havet!
Det finns nog inget som gör mig så otroligt harmonisk och glad som att vara vid havet,önskar vi kunde åka dit oftare men det är 1 timmes bilväg dit,så det händer tyvärr sällan. Även när jag är hemma i Sverige måste jag alltid ut till västkusten för att andas in lite havsluft (iallafall sommartid..),tur att man har sin faster och farbror boende på en ö vid kusten!! ; ) Det är ju en önskan jag har att innan jag dör, ha en stuga vid havet någonstans........
Emily på akvariet
Jag och mannen och vårt obligatoriska 'vid-stranden-kortet'
Buskillen med full näve sand,redo att kastas..!
2 kommentarer:
Såna goingar. Här ska det regna hela veckan verkar det som, så det blir väl hav i trädgården för oss istället. Kram mamma
Vilka underbara bilder och vilken härlig dag ni haft! När får sötnosarna komma och sova över hos oss igen? Kram
Skicka en kommentar