torsdag 23 augusti 2007

Splish å splash

Kirby har tagit med Emily och badat rätt många ggr på söndagar medans jag och Anton stannat hemma ofta på grund av att det har varit när Anton behöver sin eftermiddagslur eller ska jag vara ärlig....jag har inte haft någon baddräkt el bikini.....men nu hittade jag ju en bikini hemma i våras och nu har jag inte haft någon ursäkt mer! ;) Så nu har även jag och Anton följt med dom sist gångerna och det har varit riktigt kul. Emily gick vi och simma med en hel del när hon var liten och hon har aldrig visat tecken på att vara rädd för vatten. Anton däremot har bara fått några enstaka prövningar i badhus sen han föddes,han har aldrig varit rädd för vatten men mer försiktig än sin syster. Det blev det dock ändring på i söndags när vi var iväg och bada,Anton var som värsta fisken och när han såg att Emily hoppade i från kanten skulle han göra samma sak,likdant var det i en liten rutschkana dom hade (ner i djupt vatten) som Emily åkte ner på och hamnar under vattnet varje gång -han skulle göra likadant! Så det är väl bra att han har en syster som inte är rädd för nånting och ser upp till henne och inte tittar på sin egen mamma som inte kan simma under vatten och simmar med svanhuvud när hon väl simmar..... :)

4 kommentarer:

Cissi sa...

usch ja vi är alldelse för dåliga på att åka och bada. Julian älskar ju det men Sophie har inte badat många gånger. Vi kanske kan hänga med er en söndag ;)

Anonym sa...

Med det simsättet har vi ju fått väldigt vackra halsar eller hur :)Moder svan

Anonym sa...

ja, svan-simmet ligger i släckten... iaf i våran familj! hahaha! kramis

Anonym sa...

ja, svan-simmet ligger i släckten... iaf i våran familj! hahaha! kramis