Emily firade vi mest i lördags,då vi hade hennes barnkalas på en bondgård i Loosdrecht. Vi togs emot av Bonden Gees,som verkligen såg ut som en bonde med sina skitiga händer och 'bondekläder'. han berättade om bondgården ,det sjöngs för Emily och vi fick gå runt och titta och klappa kalvar,kaniner ,ponnys etc.
Kompisarna fick gömma presenterna dom tagit med i en massa hö och Emily fick leta upp dom.
Och det ingick ponnyridning,och där fick även jag vara med och leda ponnysarna,vilkte jag inte hade något emot!;)
Sist men inte minst fick dom äta pannkakor tills det stog dom ur öronen coh bondgårdens egen gjorda glass. Det var en väldigt blåsig och kall dag men det verkade inte barnen bry sig om utan hade det jätteroligt och ville inte alls gå hem efter dom 3 timmarna var slut!;)
I söndags väckte vi emily med skönsång och paket. Sen åkte K och barnen och simmade. efter det åkte vi för att fixa-köpa Emilys sista present- en begagnad cykel! Och efter vi hämtat upp cykeln fortsatte vi upp till Beemster,för det årliga pumpa inköpet. Det blev 8 st då min familj kommer vara här under halloween och ska få pröva på pumpaskärning!
Så en fullspäckad men jättehärlig helg hade vi med vår kära dotter ! :)

3 kommentarer:
Ooh vad roligt! Förstår att hon var nöjd ;)
Det låter ju jätteroligt!! Kan tänka mig att hon var nöjd!
Vilken härlig dag, då var hon väl nöjd. Kram mormor o morfar
Skicka en kommentar