torsdag 2 december 2010

Vi börjar med en ny bakgrund så får vi se om jag kan komma tillbaka till bloggandet ;-) Kan säga att det går upp och det går ner och det går hit och det går dit.... Efter september och oktobers fullspäckade schema med besök från min familj,födelsedagar,halloween,diverse grejer på skolan och Cissis vistelse här hos mig kom väl verkligenheten och slog mig i ansiktet i november när allt blev 'lugnt' igen. Det var underbart att får se Cissi igen,men oxå väldigt jobbigt då jag insåg hur mycket jag saknar henne här(men jag är samtidigt jätteglad att det går så bra för henne där hemma i Sverige!!!)
Sen att man bara fortsätter få höra om vänner som planerar att flytta-ska flytta börjar det kännas ganska tomt och jag börjar bli rädd för att möta nya( expats-) människor och blir för 'attached' för det tar så jäkla mycket energi att möta nytt folk,lära känna dom och som sedan försvinner igen...... 'Expats'livets baksida då vi båda är utlänningar och varken har släkt el gamla barndomsvänner att hänga med! ;-)
Men visst har jag kvar Emma,Nina,Therese och Anna(men Anna flyttar efter jul...),men tyvärr ser jag inte dom så ofta,men det blir ju så med jobb,familj och annat som ska passa in. Men vi har ju fortfarande våra fredagsträffar 1 gång i månaden och dom värdesätter jag verkligen!!!

Jag vet ockxå vad ni tänker-börja umgås med holländare då!;-)
Jo visst om det hade varit så lätt,har 1 holländsk vännina men hon är inte som alla andra ;-) för hon umgås nästan bara med expats och förstår oss lite bättre än andra holländare.

Men men hösten-vintern är ju inte min favorit vad kommer till humör men det blir nog snart bättre igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det känns väldigt jobbigt ibland. Du får försöka att tänka så positivt du kan.....barnen är friska, en man som hittar på grejer och gillar att göra roliga saker och bara 1½ tim till Sverige ;)Kämpa på tjejen. Kram mamma

Anonym sa...

Fin bakgrund förresten......Mamma

Cissi sa...

Jag vet precis hur du känner och det är jävligt jobbigt och tar mycket energi :(
Det var så skönt att få träffa er igen och precis som du skriver så kom det nog ifatt mig med hur mycket jag saknar dig!!
KRAM Vännen!

Hanna sa...

Jag tycker att ni kan flytta hit till Sverige som de andra...!!! :P

Men vi ses ju ganska ofta ändå, men det blir ju inte det spontana direkt o det saknar man!! <3

Älskar er! Puss o Kram