onsdag 8 december 2010

Jul i Kanada

Det är ju Kanadas tur i år vad gäller julen,plus att guben min fyller ju hela 40 år den 22 dec,så då passar det ju bra att fira allt detta med hans familj och vänner plus att jag verkligen vill fira julen i Sverige nästa år då det kommer finnas en liten mini Hanna/Niklas med oss då!! :)
Att fira jul i Kanada är alltid jobbigt för det är den högtid då jag allra helst vill vara med min familj,så jag ser denna resan mer som en vintersemester då jag inte kan få samma julstämmning där som hemma i Sverige,och det funkar bättre om jag tänker så!;-)
Ser dock fram emot att få leka med barnen i massa snö,och det blir kanske till och med lite skidåkning i Fernie(2,5 timme sydväst om Calgary) runt nyår, då vi antagligen ska fira den med Kirbys kompis Darin, hans fru och son och några andra av K och D's vänner . Darins frus familj har ett jättestort hus precis vid en skidanläggning i Fernie, där vi alla kan få bo!
Ser oxå fram emot att få shoppa i stora shoppingcentra,äta skräpmat etc :-).

Förhoppningsvis får jag också träffat min gamla klasskompis Susanna,som bor 1 timme från Kirbys föräldrar (världen är liten ibland;-).Vi träffades ju i somras när vi båda var hemma(Susannas och mina föräldrar bor jättenära varandra) och våra döttrar kom jättebra överens och lekte massor på lekplatsen bakom mamma och pappas hus och vill gärna se varandra igen.

Och mamma och Hanna,vi åker den 19 dec!! hihi Nu har ni det svart på vitt!;-)) Och kommer hem den 3 januari igen,har tagit ledigt den 4 de oxå,så barnen hinner 'landa' lite innan dom måset tillbaka till skolan(dom börjar egentligen 3de jan) igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det låter som om ni kommer att få en alldeles underbar "vintersemester". Att fira nyår i Klippiga bergen låter klart mycket bättre än i soffan i Bollebygd (jobbar nyårsdagen:( )För Kirby´s del blir det ju hur bra som helst...40-årsdag,jul och nyår med familjen. Kram mamma

PS Hanna, hade jag rätt eller?

Martina sa...

Önskar er en underbar jul och nyår med familj och vänner!

Ett stort Grattis till 40-åringen ifrån oss alla!

Hälsa Susanna så gott ifrån mig =)

Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi åker till Thailand...Lääängtar efter värme och thaimassage!

Saknar dig så mycket!!
Massa kramar!!

Hanna sa...

Mamma, ja det kanske du hade...?! Mitt minne e inte som det ska nu för tiden. =) Tror jag sa 16e? Hmm.

Ja ni kommer nog få det härligt i Kanada med massa snö!!
Vi får fira jul nästa år då våran 'mini' kommer att finnas oxå! =)) Ska bli sååå mysigt!
Kommer dock sakna er i år!!
Hälsa alla i Kanada!

Puss o Kram

PS. Martina, om du inte vet så blir vi "grannar" från Feb då vi flyttar till Mölnlycke/Skinnefjäll! =)