måndag 3 september 2007

Tjejhelgen....

Då var tjejhelgen redan över,otroligt hur något man gått och längtat över kan vara över på 'några sekunder' (känns det ju som iallafall ;).
Tyvärr fick Malin en lite tråkig start på sin helgtrip ner till Holland med inställt flyg,ombokat flyg med försening å bagage som kommit bort,så hon och Therese fick göra en xtra sväng till Schiphol på lördag morgon... Men vi andra 5 möttes som avtalat på Utrecht Central på lördagmorgon,lyckades sätta oss på fel tåg men detta uptäckte Cissi som tur var innan tåget hade börjat åka så vi sprang av och gick sedan på rätt tåg. Redan på resan ner började fnittret och gapskratten och ett äldre par som satte sig jämte Cissi ångrade nog att dom satt sig just där! (hihihi).
Väl i Eindhoven gick vi direkt till hotellet-Holiday Inn- så vi kunde lasta av våra väskor och vi fick rummen på en gång. Sen sattes fotstegen mot centrum ,för här skulle shoppas!! Vi började shoppingen med en fika på Bijenkorf!:) Efter några timmar kom även Therese och Malin och mötte upp. Därefter blev det butiker som Zara,HM,We,Tango,Esprit etc. Jag hade uppdraget att hitta jacka och skor till mig själv,för det var verkligen kris med just dessa saker (jag behövde lite finare skor till kvällens utgång bla.).
Jag hade tidigare sett en fejkskinnjacka på HM som jag gärna ville ha men inte hittat storlek men här fanns den i rätt storlek -jag hade dock tänkt mig en mörkbrun men min tjejskara röstade på svart,så det blev det plus en vinröd blus! Därefter gick shoppingen som på räls,det blev ytterligare en jacka, lite mer höst/vinterjacka som inhandlades på Esprit (den dyraste jacka jag någonsin köpt,men det var den värd!;) och ett par söta svarta skor från butiken Tango med en slags rosett och lite klack på. Så här bra har jag aldrig lyckats med shoppingen förut när vi tjejer har vart iväg och detta påpekade även Emma -att hon aldrig sett mig med så många kassar på en gång! ;)
När klockan närmade sig 17 tiden så var vi alla rätt trötta (jag hade fått skitdåligt med sömn natten innan pga full make som kom hem och kräktes och en son som än en gång fått krupp...),och eftersom alla butiker skulle stänga och vi visste att det var söndagsöppet just denna helg så tog vi oss tillbaka till hotellet och tog oss en 'powernap'.
Vi hade bokat bord på en restaurang,Sizzling, tills klockan 20,så efter tuppluren piffade vi till oss och letade oss sedan fram till restaurangen,som visade sig vara en riktig höjdare. Vi tog alla en 3-rätters meny och rose' vin, dock inget vin för Nina som har en liten bebbe i magen!:)
Efter middagen tog vi oss vidare till en typisk holländsk bar och intog några drinkar/vin. Ingen var väl direkt på jätte partyhumör men vi betsämde att vi skulle in och svänga dom lurviga en liten stund innan hemgång. Malin och Nina hoppade dock över dansen. Musiken hade vart rätt bra medans vi satt ute,men när vi gick in för att dansa blev musiken inte lika bra längre men vi gjorde några tappra försök att röra på oss innan vi betämde att vi skulle gå hem.
Jag,Cissi,Therese och Malin delade rum,och eftersom Malin redan låg och sov (trodde vi iallafall...;) så vi fick lov att viska för att inte väcka henne. Jag och Cissi delade säng och givetvis blev vi så där jättefnittriga åt löjliga saker när vi lagt oss... :)

Söndags morgon intog vi frukost på hotellet,och guuuud va vi åt ,jag kunde knappt gå efteråt.
Efter utcheckning gick vi till centralstationen för att vinka av Nina som behövde åka tidigare och vi andra dumpade av våra väskor i skåp. Sen tog vi en sväng på stan igen ,jag var tvungen att byta mina skor eftersom jag fått 2 olika storlekar (!)-jag använde dom ändå på kvällen innan eftersom jag inte hade något annat,så då fick jag även kännt på vilken storlek som var bättre,hihi!
Shoppingen gick inte lika bra på söndagen,vi var nog lite för slitna och så var det alldeles för mycket folk på stan.
Vi möttes upp på stationen vid 15.30 och skulle ta tåget tillsammans tillbaka till Utrecht,men när vi skulle hämta upp våra väskor fick vi inte upp vårat skåp så det blev att hämta hjälp och gubbarna bara tittade på oss och skakade på huvuvdet och sa att - ja ni har ju packat skåpet så fullt därför öppnas det inte.....Så är det när man ska snåla!! :)
Hemresan blev oxå ganska fnittrig,nu mer av trötthet,och vi pratade oxå om vart/när vi skulle göra vår nästa resa!!. Väl i Utrecht åkte Malin och Therese vidare mot Schiphol,Emma bytte tåg mot Maarssen och jag och Cissi skulle ta tåget hem till mig. När jag kom hem möttes man ju av 2 söta barn som var glada över att se sin mamma igen.

Väl hemma överöstes jag av trötthet och jag bara längtade tills jag kunde gå och lägga mig,och när jag väl fick lagt mig -efter att barnene badat och somnat - så somnade jag ocå med ett stort leende på läpparna är jag tänkte tillbaka på den otroligt roliga helgen jag haft tillsammans med 'mina' tjejer!!!
Tack igen tjejer för en super kul helg tillsammans! Längtar redan tills nästa resa!!:)

P. Ni kommer nog kunna se lite bilder på Cissis blogg,för jag glömde ju kamera :(!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen supertrevligt helg!!!! Tack vare alla underbara vänner jag har. Trots allt strul med resa ner, förkylning och förseningar även på väg hem :-) så var det en av de bästa helger jag haft på väldigt länge! Kändes som en liten utflykt från verkligheten och jag var inte riktigt redo att kliva upp kl 6 imorse och börja vardagen igen... men det är ju underbart på sitt eget lilla sätt...

Anonym sa...

Låter som om ni har haft en jätterolig tjej-tripp!! =) Jag vill oxå göra nåt sånnt snart!Jag, MalinG, Katrin O Karin (kanske nån mer som vill med...?) har pratat om en kiel-tripp... Men det tar ju tid innan folk får "tummen ur..." Så det får väl bli jag som tar tag i det som vanligt! ;)

Cissi sa...

Leendet är fortfarande kvar och jag kommer att tänka på den här helgen länge! Korten blev tyvärr inte så bra men jag ska lägga upp lite senare.
Tack för en trevlig helg!
Love U!

Anonym sa...

Hejsan

Gud vad roligt det låter !!
Det är verkligen så himla trevligt med såna där tjejresor :)
Jag har fortfarande inte glömt Kalmar och Anders :) hahahaha

Vi får väl se till våren om jag kan/har råd att komma ner till dig.

Då har vi väl börjat märka vad det kostar att bo i ny villa !!

Det känns som om prio är att unna oss en skön semester med familjen, eftersom det inte blev nåt av den varan denna sommaren.

Kraaaam Linda