fredag 21 augusti 2009

Tiden bara springer iväg

Ja en månad går fort och mycket har hänt sen senaste inlägget.... Hade en otrolig månad i Sverige,har nog aldrig njutit så av en semester som jag gjort denna gången. Allt var tyvärr inte en dans på rosor medans jag var hemma och det hände lite tråkiga saker,men då kändes det skönt att jag kunde var där och finnas till. Så därför har det varit jäkligt tufft att komma tillbaka hit,och därmed ingen lust till bloggning heller.
Gör en förkortad version av vad som hände i Sverige efter sista inlägget.
`*Hade en kanonkul lördagkväll med mina 'gamla tjejer',vi var hemma hos Hanna först och åt,skvallrade och drack en massa vin och tog oss i kragen och gick ut på stan,det var oxå U2 konsert den kvällen så det var MYCKET folk på krogen! Men kul hade vi och några av oss kom inte hem förräns kl. 04,det ni- det roliga var att jag inte ens var trött! Tack tjejer !!

* Vi besökte min moster,morbror, kusin och hennes barn och sambo och mina barn fick rida på kusinbarnens hästar. Till och med Anton red och han ville inte gå av!haha
Emily har defenitivt fått mersmak och vill nu börja rida...(tack för den kajsa!hihi) men tydligen är åldergränsen 7 el 8 år här,så får se om intresset håller i sig om något år...
* Hälsade på Marie en gammal jobbarkompis som jag inte sett på några år och fick middag där,trevligt!
* Var på Orust och hälsade på hos Anders och Jenny och barnen, och hade en underbar dag vid havet ,behöver jag upprepa att jag ÄLSKAR västkusten! Så njöt för fulla muggar av att vara där.

* Var på Liseberg med barnen,mamma,Hanna och pappa (som dök upp efter jobbet). Barnen tjötade ju om Liseberg sen första dagen vi kom till Sverige och vi gick nästan sista dagen på semestern -den som väntar på något gott.. ;). Fast nästa år blir det nog till att gå med en annan familj med barn el. fler vuxna som åker karuseller eftersom ingen av oss klarar av sånt(allt som snurrar alltså,och det är ju en hel del numera!) längre (jo Flumeride går bra än,men dit är det ju alltid djävulsk kö..hahah)

Sen det bästa av allt är väl all barnvakt man fått! Hanna hade barnen boende hos sig i några omgångar och hemma hos mamma och pappa fick man ju oxå massa hjälp av dom och Sofia.
Nu är man tilbaka till verkligheten igen....


P.s Ska lägga upp kort,måste bara höra med Cissi hur man gör ett sånt där album hon har på sin blogg,å man slipper ha en hel radda med kort.. ;))

2 kommentarer:

Martina sa...

TACK själv vännen!
Det var fantastiskt kul att träffa alla igen!!!

Det måste göras om =)

Hanna sa...

Ja tack själv(a)! De va jättekul!! =) Jag va väl hemma innan
kl06.... :P haha

Barnen hade jag gärna "lånat" ännumer, varje dag om det gick.... Dom e ju såååå underbara o får mig att bli så glad!!
MISS U ALL! Puss o Kram!

Ser fram emot Okt. =)