fredag 24 juli 2009

Tillbaka i Bollebygd

Ja datorn är inte det första jag tänkt på sen vi kom hem,det är ju trots allt semester! ;)
Vi har iallafall haft det alldeles, alldeles UNDERBART på vår semester på Gotland och mina och Kirbys 'ensamma' dagar i Sthlm. Vädret var perfekt där på östkusten och vi hade sol hela veckan på Gotland men inte så jättevarmt,det pendlade mellan 18-24 grader alltså alldeles lagom! Men vi fick badat och tittat på raukar,gjort Visby (vilken mysig stad!!) och Fårö, ätit saffranspannkaka,var på Kneippbyn och fick träffat Pippi mm.!
Stugan vi hyrde var sprillans ny,så vi var dom första som bodde där,och vilken liten idyll det var -som i 'Vi barn i Bullerbyn' känsla över hela stället med rödvita stugor.
Barnen var överlyckliga över trampolinen ,sandlådan och gungorna som oxå fanns där utanför husen!
Vi hade lyckats med att pricka in 'Stockholmsveckan' medans vi var där och fick tittat på rika,unga 'brats' med sina lyxbåtar,champagne och hög musik i Visbyhamnen där all flickorna såg ut att vara stöpta ur samma form och gå till samma 'spray-on-tan' ställe i Sthlm!hahaha Det var lite som att titta på aporna på zoo faktikst och vi fick ju skrattat lite!
Gotland åker jag GÄRNA tillbaka till (men väljer nog annan vecka då ;)!!

Stockholm, söndag till onsdagmorgon, utan barnen var också helt underbart,att bara få vara vi och njuta lite av ensamtid(visst saknar man dom,men jag visste ju oxå att dom var i dom bästaste händer:). Vi bodde på Nordic Light Hotell på Vasagatan (och där åt jag den godaste tonfisk jag någonsin ätit i deras restaurang)!
Jag har ju varit i Sthlm 2 ggr innan men då som typ 12 åring och en gång som 20 åring (då vi bara gick ut och käka och gick på konsert för att sedan åka hem igen..), så denna gången blev det mycket sightseeing och vi gick flera mil tror jag-och måste säga att Sthlm är otroligt vackert!

Måndag eftermiddag/ kväll fick vi mött upp med Malin och det blev en hel del prat..och rose'vin.Vi åt middag på Gondolen,och gick sen vidare till nån bar på Söder..jättemysigt att få se henne igen,det var ett tag sedan(dessvärre mådde varken jag el. Malin bäst på tisdagmorgonen,men det var det värt!!! :)).
Vi lyckades hamna på repetionen av Allsång På Skansen på tisdagen,så det gjorde min dag,Kirby var dock inte lika impad av att få se Lili och Susie,Wille Craafoord,Magnus Carlsson mfl...hahahah Efter Skansen gick vi till Berns och åt middag,vi var inte dom enda turisterna där,så det kändes skönt..;)

Vi kom som sagt tillbaka onsdag eftermiddag till Bollebygd,och då vankades det släktkalas för att fira Sofias Bachelor Degree hon tagit!!Kul att få se släkten lite igen.Barnen hade sin egna lilla show för oss alla med att lära ut holländska och apa sig lite!:)
Idag åkte K tillbaka,han åkte för någon timme sedan,så jag var iväg och handlade imorse för att skicka med honom bröd och Bregott bl.a,som jag inte får med mig eftersom vi flyger tllbaka :)
Nu har jag och barnen ytterligare 2 veckor här och det ska nog inte vara några problem att fylla dom,har en del människor jag vill hinna träffa!

Kort från semestern får läggas ut när jag kommer hem igen...

3 kommentarer:

Comments by Klint sa...

Låter som ni verkligen haft det kanon! Njut av tiden som är kvar!

Kram

Anonym sa...

Vi var där!!!! Dessa underbara ungar! Vi är helt betagna av dem!! Trespråkiga charmtroll... Mmmmm! Pussungar! Kramar från moster o morbror!
PS! Ja, de andra "ungarna" är naturligtvis också underbara!!

Martina sa...

När skriver du igen... :(

Martina.