torsdag 24 mars 2011

Diet

Nej,det är inte jag som börjat med diet men maken faktikst! Efter att ha sett 2 av sina vänner gå ner i vikt,en ganska drastiskt (50 kg!!),kände K att han oxå ville göra det.
Han har ju lagt på sig en del sen vi gifte oss,och han gillar ju mat och sötsaker lika mycket som jag men tyvärr har han anlagen att det stannar kvar lättare på kroppen än vad det gör på mig.
Så var väldigt stolt över honom att han faktiskt tog tag i det.
Han kör på Cambridge dieten vilken är den man bara äter flytande produkter som soppa,shake och 'gröt', och sen bara dricka vatten,te el kaffe.
Han började förra onsdagen,gick tillbaka till dietisten i måpndags och hade redan gått ner 5 kg!!! Så han var jätteglad och märkte att han tyckte det var värt 'pinan' som det ändå är.
Helgen som var,var riktigt tuff då efter dag 4 och 5 på dieten är då sockret går ur kroppen, så han hade fruktansvärd huvudvärk och var oxå ganska matt,men nu går det mycket bättre och han har fått tillbaka lite energi och är gladare igen.
Vill inte ens tänka på om jag skulle behöva gå på denna diet,jag som blir sur som ett bi när jag inte får mat! ;)
Men det blir lite av en diet för mig med,för jag kan ju inte sitta här och mumsa och äta när han inte kan det. Så mina 'pig out days' får bli tisdagkväll när han jobbar sent,då kan jag poppa mina popcorn och äta choklad! ;)

Som sagt är mycket stolt över honom,och vet att han kommer klara det här galant. Han vill gå ner 25 kg till att börja med. Sen är det ju att fortsätta äta bättre osv.,kan säkert blir svårt men vi får hjälpas åt helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer säkert att gå bra. Vi kommer inte att känna igen honom när ni kommer i maj;) Mamma

Hanna sa...

Härligt! Hoppas han kämpar på! Är bra att få bort några kilo för hälsans skull.