måndag 28 november 2011

Nytt badrum...

Nån gång innan sommaren kände jag en doft av mögel i vårt stora badrum på andra våningen,men det var borta lite senare på dagen igen så trodde det bara var något som låg i papperkorgen el nåt.
I början av förra veckan satte vi på golvärmen i badrummet och stanken av mögel som växte fram medans golvet värmdes upp var inte rolig,så fick stänga av värmen igen (så egentligen är det ju tur att det inte är 10 MINUS grade ute,just för den sakens skull ;)! Vi hade haft på värmen innan men inte känt något men nu var det riktigt illa.
Så det blir till att renovera och köpa nytt badrum, vilket vi hade tänkt göra ändå men kanske inte nu precis.
I lördags var vi iallafall iväg till en 'badrums butik',och hade väl mer el mindre bestämt oss för ett när vi gick därifrån. Ägaren av butiken är en av Kirbys patienter,så kan ju hoppas på lite rabatt ;).
Men renoveringen får vänta tills efter nyåret,har ingen lust med byggdamm i hela huset nu innan jul! Och jag som hatar damm överallt annat,har redan börjat få lite ångest bara av att tänka på all skit som ska flyga runt medans dom slår sönder all klinkers....haha Dom ska oxå få sätta igen dörren vi har mellan vårt sovrum och badrummet( vi har 2 dörrar nästan jämte varandra i vårt sovrum,en till hallen och en till badrummet,hur dumt som helst) då vi aldrig använder den ,utan kan få lite mer användbar vägg i sovrummet istället!

2 kommentarer:

Martina sa...

Nej vad tråkigt med mögel...
Men så kul med nytt badrum!!

Anonym sa...

Här det ju dammigt just nu,hoppas vi blir färdiga med rummet så ni har nånstans att sova när ni kommer;)Kram mamma