måndag 28 november 2011

Rapporter

Varje halvår får barnen med sig en pärm hem där det står hur det går för dom i skolan med betygen Bra ,mindre bra, sämre typ... och jag måste säga att jag är väldigt stolt över mina barn,för det var nog 90 procent bra,och resten mindre bra.
Att Emily skulle ha dåligt på gångertabellen visste jag redan(dom ska kunna tabell 1-10 innan jul...),men det var nog det ända. Sen hade hon höga betyg i både historia och naturkunskap, och med tanken på att jag och Kirby inte direkt berättar om Hollands historia för dom så är det jättebra tycker jag. ;) Och eftersom dom byter lärare varje år,kommer det ofta inte fram att mina barn är 3 språkiga,så när Emilys lärare fick höra det på kvartsamtalet förra veckan,blev hon ganska impad av att Emily gör så bra ifrån sig i skolan!
I grupp 3 som Anton går i, börjar man läsa (han blev ju just 6 år) och med läsningen går det kanonbra.Och dom har ett system då man börjar som en stjärna,sen blir man en raket,sen måne och sist sol när man kan läsa bra. Och förra veckan blev Anton en sol,och han var så stolt,och jag med så klart!
Anton som vart ganska 'mammig och osäker' länge har börjat blir ganska självständig och man ser hur han växer i sig själv mer,så det är skönt!

För det mesta trivs barnen i skolan,det är klart att det ibland kommer 'jag hatar skolan',men som är glömt redan nästa dag.;)

Har oxå satt barnen på svenska lektioner på Internationella skolan,så varje onsdag mellan 13.30-15.30 går dom på svenska tillsammans med nästan 15 andra svenska barn! Jättekul även för mamma som lärt känna lite nya svenska mammor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att det går bra för dom! Kan väl inte vara så svårt för lärarna att göra en liten anteckning i barnens akter om 3-språkigheten. Det är ju ganska viktigt att dom vet det. Säg till dom på skarpen, Linda;)Kram mor