söndag 18 februari 2007

Emily tillbaka och mer shopping!

Idag åkte jag ,mamma och Anton till Göteborg för att hämta upp lillstumpan som sovit borta i 2 hela nätter hos moster Hanna,hon har aldrig sovit borta så 'länge' förut, men det hade ju gått jättebra hon är ju inte så svår med att vara med andra! Hanna hade tagit med henne till Universeum och kollat på allt från fiskar till apor,hon tyckte det var jättespännande och kul förståss. Sen hade hon fått följa med på lägenhets visning och åkt massa spårvagn!! Men innan hon skulle hämtas var jag (vi) tvungna att ta en sväng till Backaplan och kolla alla affärerna där när det ändå är så nära syrran,och hittade då en handväska,så ännu en grej att stryka från shoppinglistan,hooray!!
Så på tisdag kanske jag kommer hem med ny jacka och mer skor..... förhoppningsvis... =)

5 kommentarer:

Cissi sa...

nämen det var som tusan! en handväska! det hade du ju inte sen förut ;) Nu ska du se att jackan kommer att ordna sig med.

Anonym sa...

vad kul for lilltjejen att komma ut pa aventyr. kan tanka mig att moster Hanna ar stora idolen!

men nar kommer ni hem igen och fikar och shoppar med oss!!! Vi saknar er!

Hur har det forresten gatt med semlorna? Har du lyckats ata nagra utan att bli magsjuk?

Anonym sa...

Hallå tjejen!
Vi pratade ju om att ev ses nu när ni är "hemma". Herregud, vart har alla dagar tagit vägen? Olivia är sjuk, har varit febrig, snuvig och hostar sen i torsdags. Jag håller på att få krupp av att gå hemma. Fidde snickrar ju på huset varje ledig sekund så det blir ju ingen avlastning alls. Ska väl inte klaga egentligen, men drygt blir det! Hur som helst, vill och har ni möjlighet så är ni JÄTTEVÄLKOMNA till Värnamo på onsdag. Du kan väl höra av dig, & gärna kolla med Jenny om du träffar henne imorron. Ska jobba imorron, vill du ringa mig där så har jag 036-317088 (direkt). KRAM

Anonym sa...

=)) Det var jättemysigt att ha Emily här över helgen!! TRÅKIGT att man inte har möjlighet att göra det ofta bara!!! =( Stackars liten har fått springa runt överallt i helgen... På fredagen va det lugnt o popcornmys hemma. På Lördagen var vi på universeum o spanade in djurlivet, lekte...Sen mötte vi upp Torben o åkte hem t Michael(tysk kompis t Torben), Maria + baby Jonas. Där hittade Emily en fin svart tuschpenna o dekorerade deras gråa tv, en lyckta o en vas...=/ Men som TUR var gick det att torka bort!! Efter några timmar ville hon gå "hem t Hanna´s hus..." Även där hittade hon en penna (Grön)o målade på en vas, fjärrkontroll o bordet...Jag frågade "vad har du gjort?" o då svarar hon "ingen fara Hanna, man kan torka bort!" Då kan man ju inget annat än att skratta, haha!!! Sen blev det lite mer popcorn... Söndag var vi alla 3 på visning, men Emily sa "inte roligt här, kan vi gå hem nu!?" Efter det skulle hon o jag gå på stan, men hon tvärdeckade på bussen i mitt knä...Torben fick bära hem henne. Efter 1,5 tim så åkte vi ner på stan igen o köpte tröja, halsduk,mössa t Emily. Gå på stan m henne va inte det bästa... Hon lyssnar inte när man ropar o går i sin egen värld o förvinner bland kläderna....Svettig blev jag! Sen åkte vi o mötte uppp mamma, mormor o Anton på backaplan. Puss på sötnosen!

Cissi sa...

vad kul ni verkar haft det Hanna!! Kan tänka mig att Emily gillade det.
Linda nu får ni ta och komma hem snart! Jag saknar er!! Och Julian frågar varje dag hur många nätter det är kvar tills Emily kommer hem från mormor ;)