Har kommit på mig alldeles för många gånger med att svara - Hah? eller Huh,? när jag inte hör vad folk säger vilket faktiskt inte låter särskilt trevligt. Och många saker man gör ser man ju igen i sina barn......... och det gör jag just nu med just dessa två ¨ord¨. Anton,15 mån har redan börjat svar med -Huh? när han märker att jag frågar honom något..... och Emily hade en period för ett tag sedan då hon bara sa det hela tiden fastän jag vet att hon hörde. Så nu försöker jag skärpa mig och svara med -Förlåt el. Ursäkta vad sa du?? istället!!!!!! ´=)
Have caught myself way to often with answering -Hah? or Huh? when I cant hear what someone is asking or telling me and it doesnt sound very nice. And a lot of things you do or say,comes back at you with your children...... and thats exactly what Im experiencing with theese two ''words'' Huh? and Hah?. Anton 15 months have already started to say -Huh? to me when he hears that I'm asking him something..... and Emily had a period a while ago,that was all she answered with,when you talked to her even though I know that she heard what I said ,but she's gotten better with that. But now I really try to think about saying -Excuse me -Pardon me ,instead when I cant hear what they are saying!!! =)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

1 kommentar:
Jag brukar oxå säga "hah", när jag inte hör... Torben tycker INTE om när jag svara så...haha. Så jag försöker tänka på det, men...
Skicka en kommentar