fredag 16 februari 2007

Så oerhört lyckligt lottad.

Det är något jag tänkt på många ggr ,hur lyckligt lottad jag är som har 2 helt friska barn !!!! Och häromdagen blev jag påmind om det igen, när jag fick ett sms från en god vän som har 2 döttrar där den ena av dom nu har diagnostiserats med skelettsjukdomen som gör att man bryter ben väldigt lätt (tyvärr kommer jag inte ihåg vad sjukdomen heter).
Hon är bara 18 mån och nu har hon brutit sitt lårben (detta är hennes 3:de fraktur på bara 7 månader)och ligger nu med ställning i 2 veckor på ett sjukhus i England,dit dom åkt för att vara med sin mormor i 1 vecka men som nu kommer bli 2-3 veckor på ett sjukhus istället.Och efter dess 2 veckor i en ställning ska hon får ha gips i 4 veckor.....
Jag vet hur orolig R. var innan dom skulle resa till England men samtidigt vill hon inte 'sluta ha ett liv' så att säga men jag förstår att hon måste ju hela tiden vara på helspänn,varje steg hon tar kan ju bli en nästa fraktur.....usch,jag blir gråtfärdig jag bara tänker på det.
Vi skickade iallafall iväg ett kort och en teckning till lilltjejen igår och visar att vi bryr oss om och tänker på dom allihopa och hoppas få se dom snart när vi alla kommit tillbaka till Holland igen!!
Måset påminna mig själv lite då och då när man e lite trött på att barnen är griniga och trotsiga och man ibland blir supertrött att det faktiskt inte är så farligt med lite gnäll,det kunde vara mycket värre..... Jättekram och puss till mina underbara och friska barn!!!!!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vi har ju pratat om detta några gånger och jag håller med dig!! Vi är båda lyckligt lottade! Jag tänker så på lilla L och hennes familj! Hälsa dem så jättemycket!
pussar till dina barn och till mina ;)

Comments by Klint sa...

Men hua så fruktansvärt. Stackars tjej. Det är inte rättvist...