tisdag 30 oktober 2007
Kanske inte behöver ta nån kurs!?
Imorse satt jag och chatta lite med Cissi och helt plötsligt började vi skoja lite och började skriva konversationen på holländska,och jag överasskade både mig själv och Cissi med att kunna skriva mer än jag trodde jag kunde och dessutom nästan helt perfekt. Men som jag sa till Cissi,skriva och läsa är en helt annan sak än att prata. När jag skriver kan jag tänka till lite extra och ta en extra koll på ordet om det 'ser bra ut' men när dom sätter igång och ska prata med en,då hänger jag inte alltid med! Så en konversationskurs är nog vad jag behöver! ;)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

3 kommentarer:
du var verkligen jätteduktig!! vi kan ju öva på att prata också. ingen fara!! jag vet precis vad du menar och det är inte lätt att prata i början men jag säger ofta fel och precis när jag sagt det hör jag att det är fel och rättar mig själv. det är ingen som bryr sig om det!
Det är ju precis vad jag har sagt till dig Linda. Du är mycket bättre än du tror. Kram mamma
Je spreekt heel goed nederlands, je moet het alleen wat vaker gebruiken, dan komt het van zelf! Jou nederland is net zo goed als de zweeds van Jeroen. En hem begrijpen we toch?
Groetjes
Skicka en kommentar