Något jag velat göra länge är att ha en lång och god söndagsfrukost med familjen och äta lite annat än dom kära flingorna el. havregrynsgröten. Men ofta har vi massa annat på helgerna och 'tid över' finns inte.
Men så imorse gick jag upp, bakade Banana Nut Bread, scones med vallmofrön i,och gjorde äggröra med bacon,och serverade detta med 'clotted cream', lemoncurd,sylt,frukt och kaffe. Det var så himlans gott,hade nog kunnat sitta och äta hela dagen.
Så detta ska jag försöka göra lite oftare än aldrig! ;)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

6 kommentarer:
Ja tack Linda, du får jättegärna fixa en sådan brunch när jag kommer ner, vad snällt att du erbjuder dig! =) Slår min pannkaks- och croissantbrunch jag hade förra söndagen haha
Åh vad gott det låter.Själva slog vi till med ägg o sill efter gröten idag:).
Clotted cream? Mamsen
Och inget blev det över till oss??
får jag sova hos dig nästa vecka?
gud så duktig du är som bakar bröd på morgonen. jag bakar ju iofs aldrig bröd...
Åh det låter gott! va mysigt! Får jag oxå komma nästa gång!? ;)
Skicka en kommentar