söndag 2 november 2008

Underbar Frukost/Brunch morgon

Något jag velat göra länge är att ha en lång och god söndagsfrukost med familjen och äta lite annat än dom kära flingorna el. havregrynsgröten. Men ofta har vi massa annat på helgerna och 'tid över' finns inte.
Men så imorse gick jag upp, bakade Banana Nut Bread, scones med vallmofrön i,och gjorde äggröra med bacon,och serverade detta med 'clotted cream', lemoncurd,sylt,frukt och kaffe. Det var så himlans gott,hade nog kunnat sitta och äta hela dagen.
Så detta ska jag försöka göra lite oftare än aldrig! ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack Linda, du får jättegärna fixa en sådan brunch när jag kommer ner, vad snällt att du erbjuder dig! =) Slår min pannkaks- och croissantbrunch jag hade förra söndagen haha

Anonym sa...

Åh vad gott det låter.Själva slog vi till med ägg o sill efter gröten idag:).
Clotted cream? Mamsen

Emma sa...

Och inget blev det över till oss??

Cissi sa...

får jag sova hos dig nästa vecka?
gud så duktig du är som bakar bröd på morgonen. jag bakar ju iofs aldrig bröd...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Åh det låter gott! va mysigt! Får jag oxå komma nästa gång!? ;)