måndag 3 november 2008

Redo för jul!

Jag längtar något enormt till jul(är nog lika redo för jul,som Emma är att föda barn!hihi ;). Jag vill att det ska vara 1a dec. så jag kan börja sätta fram tomtar, ljustakar och allt annat som hör julen till. Jag som annars brukar känna mig höstdeppig och grinig vid den här tiden på året känner mig otroligt upprymd och glad och som sagt längtar efter jul lika mycket som barnen längtar efter tomten!Julen är nog den bästa av alla traditioner!
Jag vet att det kommer vara jul innan jag vet ordet av,för tiden går otroligt fort och vi har nästan alla helger uppbokade fram tills vi åker hem till jul. Första helgen i december e fortfarande ledig,kanske det får bli att göra julgodis och annat julgott den helgen..
Jag hittade förresten glögg i tepåseform(som jag vann på vårt julklappsspel med familjen/släkten förra året) i skåpet häromdagen,så kanske ska jag göra mig en kopp glögg ikväll...;)
Jul,jul stråååååålande jul...... ;))

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag gjorde förra veckan -köp en julskinka på IKEA och lite jul knäcke till det. Då känns det OK att vänta lite tills julen är här... Tror du att jag drömmer om jul skinka nu när jag detoxar...Kram,T

Emma sa...

Linda, första helgen i december är Sinterklaas!!!

Anonym sa...

Ja,pa fredag ja,men resten av helgen e fri! ;) Och sen firar vi ju inte riktigt sa mycket med SinterKlaas som ni gor! :) Linda

Anonym sa...

Läääängtar precis lika mkt som du!! Köpte Blossas Årgångsglögg idag... mmmmmmmm

Anonym sa...

Ja ovan var ju ifrån mig så klart....

/Martina.

Cissi sa...

jag längtar också som en galning! helgen då det är första advent åker vi ju bort och jag funderar allvarligt på att inte åka. jag måste ju städa och pynta!!! vill nästan plocka fram julmusiken men det kanske är lite tidigt.

Anonym sa...

Längtar också tills ni kommer med godingarna.Kram mamma

Therese sa...

Hörde att årets glögg är blåbärs glögg. Hur gott låter inte det?

Anonym sa...

Jaså du längtar efter julen du ? ..

Håller nog med om att det ska bli mysigt att få baka pepparkakor snart igen och mjöla ner halva huset :)

Hur som helst - sorry att vi inte kunde ses nu när vi ändå var i Holland över helgen, men det var för intensivt ... hoppas du förstår.

Nästa gång vi besöker Holland hoppas jag vi kan stanna lite längre.

Holland verkade trevligt, men rackarns vad grötigt dom snackar & då är jag ändå smålänning, haha !!

kram på dig
// Linda

Anonym sa...

Jag längtar oxå för då kommer vi ju alla att vara tillsammans!! =)