Läste nånstans,på Aftonbladet el. liknande,att det hetaste plagget i vår är KJOLEN! Hade det varit förra våren hade jag skitit fullständigt i den där rubriken,för jag hade inte haft några passande skor-stövlar. Men nu jädrar i min låda,nu får ni banne mig se upp,för veckan efter jul blev jag 2 par (!!) stövlar/boots rikare!!!
Hittade ju strax innan jul en webisida på nätet,Duoshoes.com,som är den absolut bästa websida jag någonsin kommit att råka på (än så länge)-för den gav mig hopp om något jag aldrig trodde skulle kunna hända,nämligen hoppet att även JAG skulle hitta passande boots till mina spinkiga kycklingvader, för alla stövlarna är nämligen på måttbeställningar!!:))
Fast först när jag började läsa,stog det att butiken låg i London,men man kunde beställa även från utlandet,men så fortsatte jag läsa,och där nere stog det -'Ny butik öppnad i AMSTERDAM' , -JAAAAAAAAAAA, tack-du-gode-store-där-uppe-nånstans!
På nätet kunde man se alla modeller som finns,och jag hittade direkt ett par jag ville ha med låg klack och en snygg modell och som fanns i mitt 'vadmått'.
Så veckan efter jul åkte jag,mannen och barnen in till Amsterdam för att uppfylla min önskning (detta var oxå min julklapp från K!:).
Kliver in i den lilla butiken,med en vägg fylld med boots i alla varianter och färger och ser genast modellen jag sett på nätet OCH en REAprislapp,det här kan ju inte bli bättre tänker jag. Så kommer det fram en blond tjej med nån dialekt jag inte riktigt kunde sätta min finger på,men 2 sekunder senare när jag sa något på svenska till Emily frågar tjejen - E ni svenskar!!?? -JO men visst serrö,det är vi. Så att jag skulle hitta mina boots på rea OCH få SVENSK (som dessutom hette Emily!! :))hjälp,det hade jag aldrig trott! :) Det andra paret jag hittade var ett par mer 'vardagliga' boots,platta och supersköna!
Efter ca 30 min,gick jag ur affären med 2 par nyinköpta boots och ett enormt leende på läpparna!!
Så nu jäklar kan jag äntligen kolla på kjolar OCH KÖPA dom!:)
tisdag 29 januari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

4 kommentarer:
vi får shoppa kjolar ihop nu! för jag med mina hamburgerben hittade ju också stövlar ;)
Gud så coola vi blir!
GRATTIS till er båda coolingarna!
Wow! Man får ta och grattulera! Känslan är oslagbar, eller hur! Mina fötter och vader är inte svullna längre så mina stövlar går nog på igen. Så snart får vi ha en kjolträff, typ eller nåt. Fast det lät ju lite töntigt förtåss. :-)
Ja de va fina stövlar du hade köpt!! Kanske kan ta en tripp dit nästa gång jag kommer ner!! =))
Skicka en kommentar