måndag 28 januari 2008

Skulle ju skriva nått ja..;)

Har ingen direkt ro i kroppen längre,så därför blir det inte mycket skrivit här..... Känns som det hela tiden är tider att passa med Emily i skolan och Anton som nu börjat lekskolan 2 ggr i veckan.
Julen känns väldigt avlägset att skriva om,det är ju redan 1 månad sedan..men vi var ju i Sverige och hade det jättebra och fick ju se mammas och pappas nya kök. Själva julen spenderades hos faster Lena på Björkö med tomte och sen julklappsspel för dom vuxna! Nyåret firades inte alls...vi kom ju hem nyårsafton och jag var helt slut (barnen hade en jobbig natt natten tills vi skulle åka hem,)så jag var så kul att jag sov mellan 21-23 på nyårsaftons kväll,sen gick vi ut vid 12 slaget,sköt några raketer och drack 1 glas champagne,och så somnade jag på soffan igen när vi kolla film...:) En snabbsammanfattning av jul å nyår! ;)

Ja precis,Anton har börjat lekskolan,som ligger vägg i vägg med Emilys klassrum och det har väl gått sådär att 'inskola' honom. 1a dagen gick det kanonbra,inte ett pip men 2a,3e och 4de gången har han gråtit och nu 5e och 6 e ggn blev han mer förbannad på mig för att jag skulle gå. :)men fröken säger att det går jättebra efter jag gått,förutom när dom gått ut i sin 'inhägnad' på skolgården och han fått sett Emily springandes på skolgården.....då kommer tårarana igen! Så på tisdagar och fredagar har jag ca 2,5 timme för mig själv numera,men dom timmarna går oerhört snabbt vill jag lova!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh lille gubben. Hoppas det går bättre o bättre för varje gång. Puss från mormor

Comments by Klint sa...

Det kan inte vara lätt att lämna honom när han gråter och är ledsen. 2.5 timmar helt själv var inte illa!! Hit the gym!

Anonym sa...

men lille sötgubben då...!! Puss!