onsdag 14 maj 2008

Lite jobbiga tider just nu..

Är väl kanske inte på mitt bästa humör dessa dagar... dom flesta av er vet redan ,men för er som jag ej haft chans att berätta för är det så att Kirby har hudcancer...han tog bort en leverfläck på sin vänstra vad för några veckor sedan,(anledningen att han tog bort den var att hans sysyter hade hudcancer för 2 år sedan.) Och på återbesöket 2 veckor senare fick han besked att det är hudcancer-melanigt melanom. Givetvis var det en enorm chock för oss båda,för han hade inte haft några symtom som tex kliande el smärta vid leverfläcken (och är det nån av oss två som ligger i riskzon för hudcancer trodde man ju att det är jag med alla leverfläckar jag har,men där man minst anar finns det tydligen....). Doktorn trodde dom fått bort allt ,men ska ta bort mer hud för att försäkra sig,men sen måset väl även körtlar och sånt kollas för att se så att det inte sitter nån annanstans i kroppen. Han ska tillbaka i början av juni för andra omgången av hudborttagning,men just nu känns det som en evighet.

Givetvis finns hela tiden TÄNK OM..TÄNK OM.. som en liten djävul sittande på axeln. Visst,det ser väldigt lovande ut,men jag tror ingenting förräns jag fått det svart på vitt- skrivet på papper och undertecknat att han är fri från det.

Så ont i magen har jag dagligen och bara vill ha dessa veckor överstökade så vi kan få bort all ovisshet som just nu är.

Kirby tar det bra,men jag märker på honom att han givetvis tänker på det,men han är ingen som ältar saker utan tar det den dagen det kommer..

Det är bara att hålla alla tummar att allt är borta och dom bara tar bort lite till för säkerhets skull!!

Nu vet ni iallafall läget och varför bloggandet går trögt och jag inte är bäst på att höra av mig och gladast just nu,men det ändras förhoppningsvis snart!

P.s Behöver jag ens säga att mina barn badar i solkyddsfaktor numera,jag har varit noga förut men inte SÅ HÄR noga!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller alla våra tummar för er!!

Massa kramar// Martina o Henrik.

Anonym sa...

Hej Linda,

fick reda på det av Emma innan de åkte till Kos och jag har tänkt på er varenda dag. Jag hoppas och tror att allt ska gå bra, men jag förstår naturligtvis din oro. En bamse-du-ska se-att-det-går-bra-kram från Monica

Anonym sa...

Hej Linda

Inga roliga nyheter du kommer med här på bloggen.
Det läskiga är att det blir ju bara vanligare och vanligare med allt sånt här.
Känns som man är en tickande bomb ibland....

Får verkligen hoppas att Kirby blir bra snart.Det är ju bra ändå att de tar det på allvar och gör nåt, eller hur.

Tänker på er ..

Kram Linda

Unknown sa...

Hej!

Ville bara säga att jag tänker på er och hoppas att allt går bra med Kriby och dig!

Kram från kusinen

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cissi sa...

Du vet att vi tänker på er och allt kommer säkert att blir bra.
som sagt ett antal gånger tidigare finns vi här om ni behöver något.
kram

Anonym sa...

Hej Linda
Förstår din oro men jag vet att forskningen kommit väldigt långt och att man är bra på att veta hur mycket man måste ta bort.
kan jag vara till någon hjälp så fråga bara jag har ju expertis inom räckhåll på Sahlgrenska.
Idag kommer Lars-Ove (kan inte kalla honom Ove, Siv, Lena o Bengt hit på middag och jag längtar så till ikväll.
Kram till er alla 4 från Birgitta