I fredags drog vi på longweekend till Tyskland,barnen hade studiedag och Kirby hade tagit ledigt. Så hittade en jättebra deal på hotell med bad ,sauna,bowling ,frukost etc. i Gondorf-Dudeldorf,mitt i ingenstans ungefär -så kändes det iallafall . ;)
Härligt var det i vilket fall,på fredagen strålade solen och vi åkte direkt till en närliggande liten djur/lekpark där vi var i stort sett själva! Man gick en ca 4 km promenad bland,rådjur och stenbockar mm,jättehärligt. lekparksdelen var fortfarande stängd,öppnar i april men det gjorde inte så mycket. Vi åt en schnitzel till lunch,och en sån kan man ju leva på i flera dagar,urk! Checkade sen in på hotellet coh drog sedan vidare mot Bitburg för middag (Bitte ein Bit,deras ölslogan.Bitburger,det mest drukna ölet i Tysland;). Åt god scampisallad,för något mer fett kände jag inte för efter schnitzeln....Lördagen åt vi frukost,sen badade Kirby och barnen en stund innan vi åkte till Trier,där vi spenderade resten a dagen(Jag var i Trier för typ 14 år sedan då familjerna Olsson-Rosen var på semster ihop,en semester man aldrig glömmer by the way ;).
Söndagsmorgonen spenderade vi allihopa i poolen(som även hade rutschkana),som vi hade helt för os själva i ca 1 1/2 timme,hur underbart som helst! Återigen visade Anton att han vågar mer och mer,från att först bara vilja åka rutschkanan med mig eller Kirby så ville han till slut åka själv,bara vi tog emot honom längst ner och det gjorde vi så klart. Sen ville han inte göra annat är åka rutschkanan själv!
Efte badet,lånade vi bowlingbanan,eller Kegelban med mindre bollar. Det tycket barnen var kanonroligt. Efter det packade vi ihop och började åka hemåt med ett stopp i Luxemburg. Och på vägen hem började jag bl mer och mer förkyld men hann ju iallafall njuta av helgen som tur var!
onsdag 24 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

7 kommentarer:
Låter som en mycket bra helg! Tur att ni slapp en olidlig Sahara heisse eller vad det hette denna gången ;)
Trevligt!!
Krya på dig vännen!
Ps. har du kollat upp allergi?
Låter som en lyckad helg. Med bra väder. Annat var det ju -91 som Sofia säger. När vi irrade omkring i vinodlingarna i Moseldalen i 35 gradig värme. Vi glömmer det som sagt aldrig. Men kul hade vi eller hur Olsson´s? Kram mamma
.....-91 :o....det är ju NITTON år sen Linda.....tror inte det är sant.....
Det låter underbart med denne modige liie kille! Han växer med åldern! Var stolt över honom! Vad hade ni för er på semestern!??!??!
Kramis! Moster!
Låter ju som att ni hade en trevlig/skön/mysig helg i Tyskland! Kul att Anton blir modigare o modigare! Heja Anton!
Semestern m Olsson's sitter ju inprintad som om de vore igår! (nästan iaf)
Men för livet fick vi av promenader i vinrankorna, värmen osv osv... ;) Haha men kul att se tillbaka till.
Låter som om ni hade en trevlig/skön/mysig helg i tyskland!
Roligt att Anton blir modigare o modigare!!
Skicka en kommentar