fredag 5 mars 2010

Det orättvisa livet...

Igår fick man sig en tankeställare igen.....att man ska vara glad för det man har, för det kan så snabbt ta slut.. en gammal gymnasiekompis till mig förlorade sin 10-åriga son igårnatt/morse,helt plotsligt i somnen. Hon är ensamstående men har ytterligare en son,som hon nu ska orka vara stark för.
Det finns säkerligen inga ord som hjälper henne just nu,men hon har massor av vänner och familj som stödjer och tänker på henne där hemma och det hoppas jag ska hjälpa henne att ta sig igenom det här hemska tiden...
Kan inte och vill inte sätta mig in i hennes fruktansvärda situation,jag kan bara krama om mina egna barn och tala om hur mycket jag älskar dom,om och om igen och igen och igen... för redan imorgon kan det vara försent....
Vila i Frid Anthony!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Linda
Jag hoppas din kompis läser vad du skrivit här,du visar verkligen att du är en god vän.
Att förlora ett barn är nog det värsta som kan hända.
Jennie och Jill miste en barndomskamrat för några veckor sedan. Hon blev bara 35 år och vad jag vet är hennes mamma helt otröstlig.
Tag vara på dagen och fortsätt tala om att du älskar dina barn.
Jag uppskattar mycket att du och din familj finns i min närhet även om ni finns en bit bort
Kram till er alla 4 från BIRGITTA

Anonym sa...

Linda... Dina fina ord går rakt in i hjärtat på mig. Jag knäpper händerna för din vän och hennes söner. Det är inte orden som är det viktiga - det är omtanken, vetskapen att det finns människor som bryr sig även om man inte orkar ta kontakt själv just nu.
Du och hela din familj representerar omtänksamheten i ett nötskal! Var rädda om er!
KRAM! Moster

Anonym sa...

Så fruktansvärt Linda. Jag förstår vem det är du skriver om. Det måste vara det värsta som kan hända, vill inte ens tänka tanken.
Ta vara på er, vi kommer snart och kramar om er. Kram mamma

Hanna sa...

Ja livet är bra orättvist ibland o man vill inte tänka på vad som kan hända...
Fick höra att min gamla jobbarkompis förlorat sin 16-åriga dotter för nån vecka sen i cancer........ =( Hon va en riktig kämpe in i det sista...!

Ta hand om er! <3