torsdag 14 december 2006

Inte min dag att åka tåg.. Not my day to be on the train..

I onsdags skulle jag in till Amsterdam och möta upp med min engelska kompis Rebecca bara för att få äta lite och prata ostört utan barn för en gångs skull (sen hinner vi tyvärr inte ses så ofta längre),så vid tjugo i 19 tog jag tåget mot Amsterdam men man måste göra ett byte på vägen,som alltid varit Weesp,så där satt jag i godan ro och väntade på att dom skulle ropa upp just denna station men efter stannat i Naarden Bussum(där jag nu skulle ha bytt denna gång..),sa tyckte jag det tog väldans lång tid tills vi var i Weesp och började få lite småpanik och insåg att jag var på väg till Almere,vilket e åt helt andra hållet..... så jag fick ringa Rebecca (som redan hunnit till A+dam..) och berätta vad jag håll på med. Så det var ju bara att gå av i Almere och hitta ett tåg som gick neråt åt Amsterdam. Det gick dock fort att komma ner till Amsterdam,så jag blev bara en halvtimme försenad. Jag och Rebecca gick och åt Thaimat (bådas favvokäk)och drack lite vin och hade hur trevligt som helst och efter ett tag insåg att det snart var dax att dra sig hemåt igen (efter 3 timmars pratande..=) Då ringer min mobil och det är Kirby,som berättar att det varit en tågolycka mellan Weesp och Naarden Bussum(!!),så jag skulle bli tvungen att ta ett tåg till Utrecht och sen byta där till ett tåg upp mot Hilversum.....ahhhhh att inte jag höll på att strypa någon,så istället för att det skulle ta 40 minuter hem tog det 1 1/2 att komma hem och klockan hann bli 01.00 innan jag kom hem!!!! Jäättekul! Sådet e väldigt tur att det kommer dröja några veckor innan jag behöver åka tåg igen,och då ska jag DUBBELKOLLA ALLT innan jag sätter ner min rumpa på tåget!!!=)

On tuesday evening I was going to meet up with my english girlfriend Rebecca to have a nice chitchat without kids and enjoy some good food. Twenty to 7 I sat down on the train to go to Amsterdam and you usually have to switch trains in a town called Weesp so off course I sat there and waited for that station to come,but it never did and I started to realize that I missed the station ,wich they now switched to another town, and was on my way to a town called Almere wich is north of Amsterdam (We live a bit southeast of Amsterdam),so I had to call Rebecca and tell her I was in the wrong city and was going to catch a train as soon as I could to Amsterdam,but that didnt take to loong and I only ended up being halfhour late,not too bad but very frustrating!!! So me an Rebecca had a really nice time,good food and talked constatly for 3 hours. We then realized it was time to go home and wher just starting to plan our trains to go back when Kirby calls on my cellphone and tells me theres been a trainaccident between Weesp and Naarden and thats where I needed to go.... So Kirby tells me I have to go to Utrecht (wich is south) and then switch train there to come back to Hilversum,so instead of my hometrip taking 40 min. it now took me 1 1/2 hour and I came home at 1 am........ So thank god that I dont have to take the train in a while,cause I was pretty mad when I finally got home after my evening of traindisaster!!!

Inga kommentarer: