torsdag 8 mars 2007

Fly Me konkursen- det bästa som hänt Bollebygd på länge ;))

När jag läste att Fly Me gått i konkurs blev jag inte det minsta förvånad.Hann själv flyga med dom 1 gång mellan Gbg och Amsterdam och mamma hann oxå nyttja dom ett par gånger under sitt friår här hos oss, och den enda gången glömmer jag inte för jag kände mig inte alls trygg i det gamla planet vi flög med.
När jag sen såg 1:a rubriken om att en skolklass mist sina pengar pga av konkursen tyckte jag det var jättesynd om dom men läste aldrig artikeln och såg då aldrig vilken skola det handlade om......förräns häromdagen och det var ju MIN GAMLA SKOLA där den 'utblottade' klassen befinner sig och då blev det ju genast lite extra synd om ungdomarna!! ;)) Nä men sanningen är ju att man själv varit i den situationen med att ha samlat in en kassa full med pengar för att klassen ska kunna åka på resa i 9:an. Och så vi slet för att få ihop pengar,med hönsplocking(inget att rekommendera...),kakförsäljning,lotter etc. (och när man kollar tillbaka så får man nog inse att det var till största delen allas föräldrar,mormödrar,farmödrar som egentligen betalade resan för det var ju alltid dom som fick köpa allting...=) men iallafall ,dagarna efter vi slutat 9:an åkte vi på klassresa ner till Bibione i Italien med buss,på den tiden var det ju inte något tal om att flyga inte. Och det var vi verkligen värda efter allt slit vi gjort för att få komma iväg.
Så jag förstår hur ledsna och oerhört besvikna dessa ungdomar måste kännt sig,när dom fick se sin resa försvinna ur deras hander. Men eftersom hela Sverige verkar ha blivit engagerade i denna klass,läste jag idag att dom fått ihop 80 000 kr från olika företag,Bollebygds Kommun,privatpersoner etc!!! Det är hela 12000 tusen mer än vad dom hade från början plus att dom ska få åka GRATIS med Sterling ner till Barcelona,det ni ,snacka om att Fly Me konkursen satte vind i segeln för denna klass,hur kul som helst!! Och dom ska ju faktiskt starta en fond med en del av dessa 80 000 kr för andra i samma situation,GO klass 9b1 i Bollebygd!! :))
Så det e ju bara att säga TACK till Fly Me för lite publicitet till lilla Bollebygd och en 10 ggr bättre resa för klass 9b1!!! ;))

7 kommentarer:

Anonym sa...

*skakar på huvudet och ler*

Cissi sa...

vilken tur de hade!! och tänk att du komma ända till spanien! jag tror vi åkte ut en mil i skogen eller nåt sånt på vår skolresa. eller vi var kanske till gröna lund?! kommer inte ens ihåg....

Cissi sa...

jo förresten vi var till gotland! men det var efter sexan. efter nian åkte vi nog ingenstans....

Cissi sa...

*harkel harkel* jag menar såklart italien!! men det är ju ungefär samma sak som spanien bara lite vatten och några öar emellan

Anonym sa...

I sexan så tog vi tåget från Gällivare till Göteborg. I ärlighetens namn var ju Elfsborgs fästning, Slottsskogen och Nordstan skit fräna. Men det var nog tåg resan som var fränast av allt. I nian åkte vi till folkets park och såg Svullo...ingen orkade skramla ihop pengar igen...Det var livet i Lappland...Ha! Ha!

Anonym sa...

det var för övrigt samma klass som jag gick i... 9b1... med gert haha! vi hamnade på en gammal segelbåt eller liknande och kom väl till mollösund och tillbaka... 3 dagar... jag är inte bitter... inte alls

Anonym sa...

Hihi, det va min gamla lärare oxå, Gert Arvidsson -den flummige gubben! Vi fick inte åka nånstans på klassresa i 9an, ingen ville åka med oss...!? hahaha, vi hade en dek stökiga i klassen som bla la hundbajs (el va de nu va) i ett lärarfack... UGH!