Ja,då tänkte jag gnälla lite över min längd då, för jag var på stan en sväng igår på dagen och kollade lite kläder och däribland byxor.......
Jag är då ungefär 1.81 över havet och det är typ 3-4 cm för mycket för att hitta byxor som passar längdmässigt. Jag har längdmått 36 på jeans och det finns nästan aaaaaldrig,har haft tur ett par enstaka ggr att hitta 36 . 'Vanliga' byxor,svarta finbyxor etc. finns absolut inte att hitta,dom långa jag har har jag nog haft i 6 år(nej skojar inte, hittade dom i Canada och USA(!!) där alla är pygmeekorta!?!),så det känns ju kul,vissa får jag ha säkerthetsnål i linningen för att dom inte ska trilla isär.... Och nu är hög midja inne på byxor,säger bara neeeeeeej,det funkar inte på ett par redan milslånga spinkiga ben (och sen tycker jag faktiskt inte det är ett dugg snyggt)!
När jag flyttade till Holland blev jag väldigt glad och överasskad när jag såg hur långa människorna är här (dom leder längdligan i världen!) och ett hopp tändes åter i mitt hjärta om att det kanske faktiskt fanns ett överskott av 'långabyxaffärer' här. Kan inte påstå att jag har haft någon större tur här heller,det finns dock butiker med längre byxor (läs Jeans,det är det ända jag har på mig...)som Vero Moda,Vila och nu har jag oxå upptäckt att det finns på Zara men som vanligt finns det aldrig min storlek när jag väl letar ,finns väldigt mycket längdstorlek 34 och det passar precis perfekt.....innan man tvättat dom..... för efter,då blir dom just den där aningens för korta. Kanske inte borde bry mig när jag ser alla andra långa tjejer,deras byxor slutar just där vid ankelknölen........MEN jag tycker det ser ut som man verkligen krupit i för små byxor när dom är så där korta och gör att det blir lite töntvarning i mina ögon,och jag trivs inte när längden inte passar. Kjolar är heller inget jag gärna sätter på mig,det var ju det där med spinkiga ben igen........
Ni kanske förstår att min man inte tycker det är direkt kul att gå och klädshoppa med mig,för det slutar alltid med att han har famnen full med klädkassar till sig och jag går brevid nästan grinfärdig efter att ha gått ut och in i varje affär utan att hitta någonting och så är det nästan varje gång!
Ok JAG VET att mitt problem inte är av den katastrofala rangen,men det är bara en sån där trist 'störning' varje gång man är på stan för att kolla kläder!;)
Färdigklagat för idag,bara att inse att jag får fortsätta leta och tills dess gå i mina 6 år gamla och ankellånga byxor.....!!!! ;))
Ha en bra helg allihopa!!!Vi ska till våra gamla hemtrakter i Maarssen på middag hos våra gamla grannar imorgon.
fredag 23 mars 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

1 kommentar:
men du vet väl att "alla" holländare har för korta byxor så det är nog därför du inte hittar några ;)Du kanske kan ta ett par såna där byxor med höga midja och dra ner dem lite så de blir bra i längden. Fast då får du gällivarehäng istället ;)
Skicka en kommentar