måndag 12 mars 2007

'Mevrouw Knäckebröd'

Fick Svenska klubbens tidning häromdagen och läset då en artikel som en kvinna skrivit,lite om hur det är att vara svensk i Holland och berättade att man ibland kallat henne för just 'Mevrouw Knäckebröd' (Fru knäckebröd..) och att holländaren i sig tyckte detta var jättelustigt och då hade hon i sin tur kallat honom för 'De Heer Klompen' (Herr träsko!) men det hade tydligen inte varit lika roligt.... WASA knäckebröd är väldigt populärt här i Holland bör väl tilläggas,och det går att hitta alla sorter som finns hemma i Sverige i dom vanliga affärerna här,så man behöver inte åka till IKEA för knäckebröd iallafall..... :)
Holländarna börjar bli som tyskarna ,dom flyttar till Sverige och köper upp alla små stugor!! ;)
Ja än så länge har inte jag blivit kallad Fru knäckebröd,men vi får väl se om den dagen kanske kommer!! :) Holländarna frågar mig istället varför jag flyttat från Sverige som är så vackert och har så mycket natur...ja vad svarar man på det....kärlekens 'fel' är det ju !! ;))

Inga kommentarer: