måndag 12 mars 2007

Helg i vårens tecken! Weekend with springfeelings

Vilken härlig helg det vart! I lördags åkte jag och Nina med Therese till Amsterdam för att vara lite shoppingstöd när Therese skulle leta klänning.Vi började med en frukost på ett ställe sen blev det att springa runt i alla affärerena. Vid 12 tiden tyckte vi det var dax för något att dricka och tog då oss och satte oss på Replay Cafe's uteservering för årets första glas ROSE' i solskenet,underbart!!! När vi suttit där i nästan 1 ½ timme och pladdrat och kollat folk gick vi vidare men insåg snart att vi var rätt hungriga och gick och åt Sushi,alltid lika gott! Sen hade vi nya krafter för lite mer spring i affärer,och jag och Nina fick ännu mer kraft efter en 15 minuters massage som vi unnade oss i ett shoppingcenter medans Therese rusade runt och kollade efter mer klänningar!!När vi nästa gång kollade på klockan var hon redan 17 och tyckte det var dax att dra oss hemåt efter en heldag som bara försvann. Tyvärr blev det ingen klänning för Therese men en trevlig dag blev det iallafall,Tack tjejer!
Hemma väntade 2 glada barn som hade varit på soptippen och slängt grejer och sen handlat mat med pappa.
Söndagen tog vi till att ligga i sängen ända tills kl. halv 10.Solen tog lite tid på sig att titta fram igår,så Kirby betämde att ta med sig Emily för att åka och simma en stund medan jag och Anton tog det lugnt ett tag och sen gick en liten promenad så att han kunde somna lite i vagnen.
När Kirby och Emily kom tillbaka bestämde vi oss för att ta cyklarna och cykla bort till Laage Vuursche,den lilla pannkaksbyn,( www.laagevuursche.nl ) och äta pannkakor.Pannkakorna gick ju hem hos både barnen och dom vuxna som vanligt!;) NÄr vi sen kom hem blev det en glass på bensinmacken och sen hem så Kirby kunde pula lite i trädgården och jag satte Emily på sin lilla cykel och övade att cykla på gatan framför vårt hus istället för bara runt,runt på plattorna på baksidan och det gick riktigt bra,fick dock påminna henne ibland att titta upp på vägen istället för på tramporna men men. :)
Sen fick barnen sig ett bad och gå till sängs. När barnen väl sov passade jag på att ta mig ett bad ,jag med för det var lääääängesen sist,och gud så härligt avslut på en ganska aktiv helg!! Känner i benen idag efter cykelturen igår,det är ju ändå nästan 1 mil att cykla fram och tillbaka och man e ju ganska otränad! :) Och med all solsken så har det blommat upp ordentligt överallt,så fint,så fint!


On friday I went with Therese and Nina for some shopping in Amsterdam,cause Therese needed a dress. So we went in early and had breakfast and then did some walking around in stores and around lunchtime we decided to take a break for something to drink and we ended up on a sunny terass for the first glas of rosewine this year in the sun,very nicce!! After 1 ½ hour of just talking and watching people we decided to lokk in some more stores but after a while we got hungry and went to eat sushi,me like! After some new enegergy we checked out some more stores and next time we checked the time it was almost 5 pm and we decided to call it off and take a train home,unfortunatly without a dress!
Sunday the whole family slept in. Kirby took Emily swimming around noon, and me and Anton went for a walk, When Kirby and Emily came back we decided to take a bikeride to Laage Vuursche,the pancaketown( www.laagevuursche.nl ), and off we went. Off course the pancakes are very popular with both kids and grownups... ;) Its about 10 kilometer ride so I can feel it in my legs today.... When we came back Kirby did some gardening,pulling weeds and other funs stuff and I put Emily on her bike to go biking on our street instead of her just biking round,and round in our backyard,and she did very well!! Then it was time for a bath for the kids and put them to sleep and then it was my turn to have a bath wich I hadnt had in a veeeery long time,so it felt so good after a pretty busy weekend!! and thanks to the sun,a lot of flowers have pop up everywhere and the cherryblossom tress are in bloom!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig helg! Själv jobbade jag... Såg idag när jag åkte till jobbet att uteserveringarna börjar byggas upp på stan!!! =)))) Det o lite sol får man vårkänslor av! Igår va det faktiskt "varmt" här! Längtar efter er, ses om ca 2v!! =)Puss & Kram!

Anonym sa...

Den webb-sidan du skrev, kan jag inte komma ut på...!? Stavat fel kanske?

Anonym sa...

Åh vilken härlig helg du haft låter det som! Mattias kom hem igår så jag skall väl inte heller klaga :) Kram Emma

Anonym sa...

Åh vilken härlig helg du haft låter det som! Mattias kom hem igår så jag skall väl inte heller klaga :) Kram Emma

Anonym sa...

prova www.vuursche.nl antar det är rätt ställe... iaf, dit ska ni ta mig nästa gång jag hälsar på!! :)