torsdag 6 mars 2008

Tillökning!!!

Nu tror ni allt jag ska skriva att jag är gravid igen ,men tji får ni! :p
Vi ska bli med fiskar!!Akvariet (50 cm * 65cm,så inget stort) är beställt och ska hämtas på lördag,sen ska vi bara välja fiskar oxå,det blir sötvattenfiskar -så långt är bestämt... Jag gick med på att skaffa detta efter att Kirby sagt att det är HAN som rengör akvariet!
Kirby hade akvarium när han var yngre,så han vet väl lite mer om det än jag (sen har jag ju en kusin med 3 akvarium hemma,så kan nog fråga honom om det är nått! ;).
Tycker det är jättefint med akvarium,men som sagt det där med att rengöra dom är inte min grej,men det behöver jag ju inte bry mig om nu då!
Vi får väl se om det är tilräckligt med fiskar för Emily,hon pratar ju om att hon vill ha en hamster.... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi ja vad kul med tillökning i familjen!!!
Hamster skall du nog hålla henne ifrån... dom bitts ;)det vet ju du vännen ;)

Puss o Kram Martina.

CK sa...

grattis till tillökningen! Ett tips är att undvika guppys, de har en förmåga att göra många ny guppys...jag hade akvarium när jag var liten, med bara sånna, och tillslut var det mer fisk än vatten i lådan... Fast om man har andra fiskar däri äter de tydligen upp småguppysarna, fiskmatskontot blir ju mindre på så sätt:)

Anonym sa...

Då kanske vi ska köpa med oss svensk fiskmat till påsk också ;)Kram mor

Therese sa...

Jag säger bara: neontetra (illblå/illröd). De är så fina när de simmar i stim...Tja, jag säger bara det, för det var det enda jag kunde om akvarie fiskar.

Souvas, ja... Vilken tur du har. Jag har en bit ren i frysen i just souvas format. Visste inte att du gillade det. Då måste du komma förbi sa vi far tjöta och äta rökt lapplands ren ;o))

Anonym sa...

Jasså fiskar.... ja de e ju fint!! Hoppas Kirby sköter det då! hihi
Hamster.... hahahahah då tänkte jag på din o Martinas story....hahahaah (förlåt!)Kram

Anonym sa...

"Nemo"-fiskar!!! Dom e ju fina! =)Tänkte på det idag när jag va i zoo-affären i Nordstan med min brukare...