För ett par år sedan när jag var gravid med Anton tog jag och Kirby och bilade själva fr. Göteborg upp till Norge en vecka i juli(Emilys stannade hos Mommo och moffa),hade ingen satt plan utan vi åkte på känn och tog dagen som den kom. Iallafall på vägen hem stannade vi näst sista natten i en liten by som hette Flekkfjord på södra kusten. Det fanns några hotell med nästan alla var fullbokade vilkte vi tyckte var lite lustigt för det fanns INTE en kotte ute. Efter att ha checkat in på hotellet(vi fick det sista rummet..) gick vi ut på promenad,och jag har ALDRIG varit med om ett sådant lugnt och framför allt TYST ställe i hela mitt liv,det kändes faktiskt nästan lite som en spökstad(men en mysig sådan:). Vi hittade en liten brygga vid vattnet och satte oss där och bara njöt av tystanden och utsikten och insåg att vi nog aldrig skulle få uppleva ett sådant här ställe igen.
Och här kommer en bild fr. bryggan (fast man ser ju inte alls hur mysigt det faktsikt var..jaja en liten uppfattning kanske man kan få iallafall...)

Sen var vi sista natten i Kristiansand och åt denna ljuva skaldjursbricka..åhh nu längtra jag hem annnu mer till kusten och skaldjur!!! :)

Ni kanske undrar varför jag skriver om en semester som hände för 2 år sedan men det var Kirby som hade satt upp 'bryggbilden' som screensaver på vår laptop häromdagen och så blev jag påmind om vår härliga resa som jag nästan hunnit glömma av!
2 kommentarer:
UNDERBART!!!
Jag älskar allt med havet och allt som hör där till!
Vi tittar på en större båt inne på BoatShop o Boat and Yacht Sales, och drömmer oss bort varje kväll! Kanske nästa sommar.....
Kram Martina.
Härligt!!! Tänk om man kunde bo sådär nångång... Åååhhh va underbart!=)
Skicka en kommentar