Givetvis tar det ju några dagar innan man kommit in i släktens tidzon,men det går ju fortare att ställa om sig där än att komma hem som sagt.. Så första veckan tog vi det väldigt lungt,Kirby fick ju åka till doktorn redan andra dagen och dom tog bort skinnbiten som plastkirurgen här satt på i och med 2 infektioner..
Även om vi inte gjorde mycket första veckan gick det ändå pengar,det finns ju WalMart i Wetaskiwin och mataffären Safeway, bara i dessa 2 affärer kan man spendera en hel del pengisar...
Även om vi inte gjorde mycket första veckan gick det ändå pengar,det finns ju WalMart i Wetaskiwin och mataffären Safeway, bara i dessa 2 affärer kan man spendera en hel del pengisar...
Vi var i Ponoka för parad och tivoli på tordagen.På lördagen efter vi kommit hade K's kompisar Mark och Linda en BBQ för att fira min och Lindas födelsedagar,trevligt var det!Söndagen var ju min födelsedag så det blev det middag på Red Lobster och biofilmen Get Smart,alldeles lagom när man fyller 21.. hihi
Veckan efter åkte vi ju till Edmonton Mall på måndag,bara jag och K, sen campade vi tisdag till onsdag ,Mark och Linda och deras 2 tjejer hade en trailer vid en campingplats ungefär 1 timme sydöst om Wetaskiwin så dom bjöd in oss att campa med dom. Onsdagkväll var det middag hos Auntie Pat. Torsdag bar det av till Edmonton Mall igen så Emily skulle få bada i badpalatsen som finns inne i shoppingcentrat! Där spenderade vi 2 timmar medans Kirby och Anton shoppade lite till.
Så var det var det helg igen och jag och Kirby fick en helg utan barn nere i Calgary,där hälsade vi på i Phelan(K's kompis) och Pams nya 'slott' och åkte sen vidare till Tom och Andrea för bbq å drinkar. Phelan kom oxå dit,och sen bar det av Downtown Calgary för Calgary Stampede för att kolla bandet The Trews,det var så smockat med folk att det inte fanns chans att komma in i öltälten så vi drog oss vidare,först till baren i Polishuset(!) där Phelan jobbar och sen till en go rockbar. Kul kväll var det och kul för mig och K att komma ut och partaaj lite tllsammans! Söndag eftermiddag bar det av tillbaka till Wetaskiwin igen och middag med hans syster och familj. Måndag gick åt till att packaa och spendera dom sist dollarna vi hade och flyget hem gick kl. 20.,denna resan sov barnen mest och det var väl inte så värst kul att behöva vakna till i London för att byta plan,men dom skötte sig galant även om dygnet blev helt omställt igen.Där,det var den korta versionen av vår resa! ;)
Här kommer ett collage (virrvarr,orkar inte organisera bättre,tar ju sån tid att ladda ner kort..;) av kort..:
Här kommer ett collage (virrvarr,orkar inte organisera bättre,tar ju sån tid att ladda ner kort..;) av kort..:
Kusin Ethan i sin nya holländska outfit!

3 kommentarer:
vad kul att se lite kort!!
Ja, de tycker jag med o mer vill jag se när jag kommer ner!! Nu e de mindre än 2veckor kvar!! =))
LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Syns att ni hade det kul. Det måste vara härligt för Kirby att få träffa släkten o kompisar igen. Det går ju ett tag mellan resorna.
Och nu får han ju träffa svärföräldrarna snart också, det ser han säkert fram mot ;) Kram mamma
Skicka en kommentar