onsdag 6 maj 2009

Skrattar inte längre..

Det blir en extra dag i Sverige trots allt,Emily har åkt på en ordentlig omgång.Jämnfört med Anton har hon det 10 resor värre.
Igår fick hon som ett tjockt 6-8 cm brett,rött band runt hela halsen,ringde sjukvårdsupplysningen som rådde oss att åka till barnsjukhuset på Östra i Göteborg. Läkaren där sa att det såg ut som vattenkoppor OCH nässelfeber/utslag.... Idag har alla dessa små röda utslag faktikst bildat västkefyllda koppor,så hon har alltså ett tjockt band med vattenkoppor runt hela halsen,plus i ögonvitorna,inne i munnen,hela 'tjotahejti' där nere, och massor på armmar och benen- rygg och mage har klarat sig rätt bra.
Hon gråter konstant och det kliar hela tiden,därför insåg vi att det var bättre att skjuta på resan en dag,för idag och inatt kommer nog vara värst.
Vi fick allergimedecin (som ska hjälpa mot klådan) igår men det verkar hjälpa sådär.
Så hemresan blir imorgonkväll istället.På återseende...

4 kommentarer:

Cissi sa...

men lilla gumman då!! hoppas de ger med sig supersnabbt!

Unknown sa...

Nä stackars lilla Emily! Ge henne en stor kram från mig! Kram från kusin vitamin...

Anonym sa...

Oj oj oj stackars liten! Hoppas det går över snabbt. kram på er från jenny med familj

Anonym sa...

Ja, istället för att packa har det blivit ett kliande på stackars Emily hela dagen. Lider verkligen med henne, har aldrig sett så många koppor på någon förut. Puss o kram från mormor o morfar