Igår var det ju första officiella dagen på sportlovet! Den kunde börjat bättre... Det regnade ordentligt igår och vi har ju sagt att om det regnar får man spela Wii (ja,vi aviker från den regeln ganska ofta och spelar ändå;) . Så barnen spelade ganska mycket igår men fick ett ganska drastiskt slut efter att Anton 2 a gången gillt slår till Emily i huvude ett blåmärke,2a gången ett jack ögonbrynet.....
Jag hör bara hur Emily skriker hjärtskärande på nedervåningen så jag rusar ner från 3 de och möter henne i trappan med händerna och halva ansiktet fullt med blod!! Snacka om att jag blev skiträdd men fick lugnat mig och tog in henne i badrummet där jag fick torkat bort blodet så jag kunde se hur illa det var. Såg att det var ett jack men att det inte såg så farligt ut,så vi satte på ett plåster,efter nån timme tog vi bort plåstret men då såg jag att det blödde lite fortfarande. Lagom tills dess kom Kirby hem och han sa med en gång att det kommer behöva plåstras om. Så han fick åkt iväg med Emily och doktorn hade tejpat jacket.
Idag åkte vi till Monkey Town,men jag var bra nervös för Emilys skull. Bad henne ta det ganska lugnt och det gjorde hon, men man vet ju aldrig om nått annat barn kanske springer på henne eller åker på henne men det gick bra som tu var!
(Inte nog med att Anton slog jack i pannan på Emily,han lyckades sparka ut en av hennes lösa tänder i söndags oxå.... min blyge försiktige son kan inbland verka som värsta Rambo! ;))
Första kortet är taget på morgonen ,det andra alldeles nyligen,lite mindre svullen ;)
tisdag 23 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

4 kommentarer:
Lilla gumman då! jag fattar inte att de måste stå så nära varandra jämt. när de fyra spelade hemma också fick jag ju ropa flytta isär hela tiden ändå stod de i en liten klunga ;)
Hahaha men herregud... de får spela med hockeyhjälm ;)
Oj oj, det får bli hjälm med visir när vi kommer ner. Kram mamma
Hahaha... Anton kommer nog bli en liten fighter!! :P
Stackars Emily, men hon ser ju ut att ta de bra ändå! =)
(efteråt iaf...) Puss o Kram
Skicka en kommentar