torsdag 14 februari 2008

Värme i mammahjärtat

När Emily började skolan var det nog mest jobbigt för mig,mycket för att det är hollänsk skola och att man oroar sig hur det ska gå för henne med 3e språket. Och dom första månaderna innan julovet var det ganska tufft,för vid några tillfällen kom hon hem och sa att barnen inte lekte med henne, inte att hon var ledsen eller så men bara att hon var medveten om det,och guuuud vad det sved i mitt hjärta då! Jag kände mig som en riktigt elak mamma som satt henne i holländska skola där ingen förstår henne och hon inte kan göra sig förstådd',kände mig nästan beredd på att råna en bank så vi kunde sätta henne i internationella skolan.....! ;) Men den här månaden efter jullovet har det verkligen hänt grejer,hon kommer hem och pratar jättemycket holländska och hon har börjat träffa några av tjejerna i klassen på playdates efter skolan,bara denna veckan har hon haft 2 playdates,och hon ville ha ytterligare en idag men idag är det familjen som gäller! ;)
Oj va det värmer i mitt hjärta,att se att hon börjat få kompisar i klassen och att hon kommer hem och pratar om killarna som hon lekt polis med el. tjejerna som hon lekt prinsessor med - att hon 'får vara med'.Det gör det så mycket lättare att vakna på morgonen och ta henne till skolan,när jag vet att hon har det bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja de förstår jag att det måste kännas underbart att hon "äntligen" fått (hollänska) kompisar i klassen!! Dom föll nog för hennes charm! ;)