söndag 7 september 2008

6 ÅR!

Idag är det vår 6 åriga bröllopsdag,jösses vad tiden går!

Firade gjorde vi igårkväll,Kirby hade bokat bord på en restaurang men berättade inte vart för mig. Men vad skulle K göra utan alla sina patienter,hans 'hemliga' källa för alla möjliga event och restauranger i Holland! ;))
Så en patient hade föreslagit en restaurang i en liten,liten by vid namn Goudriaan ca 30-40 minuter söder över från Hilversum. Jag undrade givetvis vart vi var på väg när vi bara kom längre och längre ut på landet och avståndet mellan husen blev större! Detta var den enda restaurangen i denna byn,så det var inte så svårt att hitta!
Blev lite översskad av menyn,för det var rätt ovanliga rätter och ganska dyrt MEN det var en av den bästa och godaste 3-rätters jag någonsin ätit!!!
Efter middagen var avklarad sa K att han hade en 'överaskning' ,att vi skulle åka till en närliggande by som heter Ameide för där hade dom 'ljusfest',något som bara inträffar 1 vecka vart 5e år- varje gata i byn har ett eget tema och ska sätta upp belysning i just detta tema. Och Klockan 21.30 skulle dom ha fyrverkeri som en avslutning på denna 'Ljusvecka' ,men det fick vi titta på i bilen på vägen dit! ;) Väl i byn var det verkligen kanonfräckt,en gata hade Disney som tema,en annan gata Mexico,och en annan gata delfiner osv.


Så där traskade vi runt i nån timme innan det bar av tillbaka hemåt till vår barnvakt för kvällen-Corinne (Kirbys ena sekreterare).
Mycket mysigt hade vi och välbehövligt var det oxå!! :)

Och idag 'firade' vi med att ta tåget till Utrecht och Spoorwegsmuseumet,ett museum om tåg etc. Jättekul ställe var det faktiskt!Så en kanonhelg har det varit,och nu e vi alla helt slut!

Snyggos!! hahaha
Kirby har fastnat i Musse Pigg!


Spoorwegsmuseet (klicka pa bilden och spana in ungarnas naturliga smiles...AHAHAHA)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mysig kväll!! Han e påhittig din karl! (med lite patient hjälp!) Fräcka musse-ljus!
Obs!
Klicka på Tågkortet m Emily o Anton.... ;) hahahahahaha!!!
Puss på er!

Anonym sa...

GRATTIS (igen) förresten!! =)

Anonym sa...

Skrattar snart ihjäl mig av det kortet....Anton speciellt...!!! =) hahahahaha!! Puss fr tokmoster!

Anonym sa...

Ååå vad mysigt!
Hade du någon överaskning till honom ;)

Kram Martina.

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHA
Antons leende slår ju allt!!!

/ Martina.

Anonym sa...

Gullungar. Ja, vad gör man inte för fotografen...Emily ser mycket äldre ut på kortet, ser nästan sminkad ut. Tur att vi kommer snart om hon ska förändras så på en månad;) Kram mormor

Therese sa...

WOW! Vilken blogg comeback! Fina bilder och STORT GRATTIS på eran bröllopsdag. Fin överraskning han ordnat. Kram!