tisdag 9 juni 2009

2! barn i skolan...

Idag har min lille grabb en 'vänja-sig-morgon'(wenochtend) i första klass!! Han börjar ju inte på 'riktigt' förräns i oktober då han fyller 4, men igår och idag har dom haft dessa vänja-sig-morgnar för alla barn som ska fylla 4 år mellan juni och oktober.
Han har sett fram emot detta flera dagar, och jag har väl våndats lite hur det ska gå men det hade jag inte behövt oroa mig för,för det gick hur bra om helst!Emily tyckte också det var jättespännande,och sa flera gånger att jag kan ta hand om Anton om han blir ledsen,sötgumman! Han gick in i klassrummet utan problem och började titta runt,och satte sig ner på stolen när fröken bad dom sitta ner för att börja morgonen.
Sen fick jag stor puss och han ville jag skulle gå!
Men hjäääääälp jag har verkligen 2 skolbarn snart,hur gick det till!??? Måste nog skaffa barn nr 3,så jag inte känner mig så tomhänt sen.... hahahah (Obs,skämt!!;)

*Snacka om att vara en cool liten kille när man kom och hämtade honom och orden bara flödade ur munnen för att berätta vad dom gjort,fröken sa att det märktes att han kände sig hemma (han går ju på förskolan på samma skola,och har ju syrran där också;) och att det gått jättebra! Härligt att det gick så bra,nu hoppas jag det går lika bra när det blir 'allvar' i oktober! ;)
Innan den 30 juni vet vi i vilken klass han ska börja i oktober(idag fick alla nya barn vara i samma klassrum,men det är inte säkert att dom får gå i det klassrummet med den läraren-det finns 4 stycken 1/2:or),och den 30 juni får han prova på att gå i sin nya klass en morgon!

3 kommentarer:

Cissi sa...

ojoj! tänk vad mycket tårtor du kan baka och mycket god mat du kan laga ;)
Skönt att det gick så bra!

Hanna sa...

Ja, va tiden går fort...!! En tredje... varför inte!! ;)

Anonym sa...

Jösses, snart är dom väl konfirmerade också.Tiden går alldeles för fort.Kul att han gillade det. Kram mor