söndag 21 juni 2009

Lördag hela veckan

Nu var det visst ett tag sedan jag skrev igen...tiden går fort när man har roligt! ;)
Syrran var här och åkte hem igen,fort gick det men mycket trevligt var det!
Så sen hon åkte i måndags morse har det varit full rulle.
Återbesök hos dermatologen på tisdagen för att ta foton av vissa leverfläckar och fick även provat laser men där kan jag inte påstaå jag såg något resultat...

I onsdags var det sommarfest på Antons lekskola så alla barnen plus föräldrar möttes upp i 'nunneparken'- lekparken inte så långt från vårt hus. Där hade dom ordnat en barnsminkös,som även gjorde ballongfigurer. Det bjöds på fika och slutligen fick alla barnen varsin heliumballong där man fäste ett vykort med lekskolans namn och barnets namn och där det stog att' Om någon hittar denna ballong skulle det uppskattas att vykortet skickas tillbaka till skolan så kan detta barnet vinna ett pris', och så fick alla barnen släppa upp ballongen i luften så dom flög iväg! Jättekul ide tycker jag.
Och i torsdags var det dags för Emily och alla barnen i grupp 1/2 A;B;C;D att åka på 'skolresa',det bar av till en lekpark 15 minuter från skolan. Så den dagen hjälpte jag till att köra några barn dit och hem och hämtade Anton från lekskolan däremellan.

I fredagskväll var det avskedsmiddag/drink för en tysksvensk väninna som ska flytta till Göteborg,men jag åkte bara dit för drink för jag lär väl se henne snart igen.
Längtade lite till Sverige och midsommarfirande gjorde jag allt under dagen då jag fick kort skickat till mobilen från olika firanden,bla ett från syrran på västkusten-då ville jag hem ;)

Igår lördag var det Therese kille Sander's födelsedag,så vi var där några timmar på dagen och mumsade goda tårtor.
Sen på eftermiddagen kom Cissi med familj och vi firade lite (sen) midsommar,så fick vår dos av sill,potatis och gräddfil och den tillhörande jordgubbstårtan!Mumsigt och trevligt!
Inte blev det några midsommarkransar detta året heller,men det var som sagt lite mycket hela veckan/helgen så jag hann inte med,något år SKA det bli både kransar och stång!!;)Barnen vet ju inte att det saknas,dom springer ju runt som det är ändå! ;)

Och idag var det avslutning på allt tårtätande den här veckan då det var kalas hemma hos 'lille' Oliver som blev 4 år idag, plus att det är fars dag här i Holland så det var brunch och paket till mannen/pappan på morgonen-förmiddagen.
Avslutade dagen idag med winetasting hos en patient till Kirby,och åkte därifrån med en låda (6pack) rosevin-men den lådan ska få åka med till Sverige! Mycket vin har det blivit i helgen-det är inte något som händer så ofta längre,3 dagars 'drickande' !hihihi

2 kommentarer:

Cissi sa...

hihi ja nu är det bäst du passar dig med vinet. synd att jag körde igår jag hade gärna druckit mer med dig. Det ena glaset smakade iaf bra ;)

Hanna sa...

Ja, de va mysigt på västkusten! ;) Vi hade mkt bättre väder än dom inåt landet!! =) Där va det grått o regnit medans vi låg o solade bla! ;) hihi. Hoppas du får me dig lite vin t mig me! :P
Snart kommer ni hit, längtar!!

Grattis Oliver i efterskott!

OBS!! Måste meddela att Marabou har en SOMMARchoklad!! :PP (Limited edition) Mjölkchoklad med frystorkade jordgubbsbitar.... Behöver jag säga mer?!? Mmmmmm!!