måndag 22 januari 2007

RaggarLinda eller kanske Mustang Sally ;)

Nar jag var en aning yngre an vad jag ar idag ( ;) sa umgicks jag och min basta kompis Nina en hel del med raggarna hemma pa bygden med omnejd,det var val mest for att Nina var tillsammans en av dom som gjorde att jag hangde pa ,sen blev det ju inte samre av att jag hittade en raggare fr. Gotet att kara ner mig i...... Vi hade manga vandor i 'raggarbilar' upp och ner for Avenyn i Goteborg ,kladd i jeansjacka(Nina hade faktiskt den obligatoriksa skinnvasten,jag kom aldrig sa langt....hahahah),med Eddie Meduza och annan raggarmusik i hogtalarna och tyckte vi var allmant jattecoola .... (!!) och jag hann till och med aka med pa den stora raggartraffen (Power meet) i Vasteras,innan jag insag at raggarlivet inte var nagot for mig! =) Amerikanska bilar har jag dock alltid tyckt om,harligt stora och gungiga och dom flesta valdigt charmiga (kan man saga det om en bil...?)och trevliga att titta pa.
Nu ar det sa att vi ska skaffa oss en andra bil,och min alskade man har da snoat in sig pa att han vill ha en gammal Mustang (argang -nan mellan 65-68).........och da dok alla mina gamla raggarminnen upp igen och har i mitt huvud forsokt att placera mig i en 'raggar bil' igen,men jag vet inte om det gar...!! hahahaha I och forsig ar inte Mustangen sa varst "raggig",det ar en snygg bil helt klart, men anda, jag hade ju sett mig sjalv korandes en Jeep el. natt annat kul (inte for att vi har rad med en sadan och det ar en valdigt otymplig bil for Hollandska vagar och parkeringar men men... =). Sa vi far val se hur detta slutar,jag har ju var Ford Focus att kora,sa om han vill kora Mustang till jobbet sa far han val gora det da!! Jag lovar att ni far veta om det blir en Mustang eller inte!!!!
Men vem vet,det kanske blir Kirby som far sjunga....... ;



"Mustang Sally,guess you better slow your Mustang down

Mustang Sally,yeah baby, guess you better slow your Mustang down



You've been running all over the town

I guess I gotta go and put your flat feet on the ground



All you want to do is ride around Sally (ride,Sally,ride)

All you want to do is ride a round Sally (ride Sally ,ride).........





I bought you a brand new Mustang....'bout nineteen sixty five..... ;)) "

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter här o funderar på om jag kan se Kirby komma körandes i en sån där bil.... hihihi!! ;)Hmm... Då passar nog Nina bättre där i... hahaha! Puss på er!

Comments by Klint sa...

Du MÅSTE ha gamla bilder från den tiden?? (Hoppas, hoppas) För det tror jag nog vi vill se! Raggar Linda!! När kom hårdrocken in i bilden?!