Vår resa kanske inte riktigt blev som vi önskade med 2 sjuka barn i sammanlagt i 1 1/2 vecka,som gjorde att mestadelen gick åt att ta hand om våra sjuklingar och fick inte gjort all den där shoppingen och dyl som vi velat gjort. Men vi fick ju träffat Kirbys familj och vänner och det var ju huvudsaken med vår resa. Emily och Anton tyckte det var jättekul att får träffa sina kusiner, Jared 6 och Ethan snart 3,och dom lekte jättebra ihop. Kusinerna fick en liten jeep av tomten så Emily fick köra den ute i snön och tyckte det var jättekul. Snön för övrigt var väl inte Emily så värst förtjust i,bara 1 a dagen var det roligt..... ´=)
Julafton spenderade vi med Kirbys föräldrar och syster m. familj. Jag och Kirby åkte förbi IKEA och köpte köttbullar och sill,och jag gjorde en Jansson,så lite svensk mat blev det ju iallafall! Juldagen är ju kanadas julafton,så då åkte vi ut till Kirbys moster i Bittern Lake och där var hela släkten samlad,ca 25 pers och åt den traditionella kalkonen med tillbehör,trevligt var det men så klart saknade jag ju min familj där hemma i Sverige..!Vit jul fick vi iallafall!!! =)
Tomten kom ju och lämnade julklappar vid granen,och Emily hade satt fram kakor och mjölk åt honom som han hade ätit upp när vi vaknade på juldagen morgon! =) Tomten hade varit mer än generös,så det var paket högt och lågt och jag och Kirby bara tittade på varandra och gav varandra blicken ¨Hur i hela världen ska vi få hem detta¨!! Så efter att ha åkt dit med 3 resväskor,så hade det ökat med yttterligare 3 när vi skulle hem......... men det var faktiskt inte bara pga paket,Kirby tog hem en hel del av sina gamla saker han hade stående hos sina föraldrar oxå! ; )
Kirby fick sin hockeydos ,vi tog med Jared på en Edmonton match och Kirby gick på ytterligare en Edmonton match med sitt kompisgäng,tyvärr förlorade Edmonton båda gångerna,men Kirby var nöjd ändå,se hockey live slår ju allt!!
Fick nog ätit all den ¨fast food¨jag längtat så efter,men mådde rätt dåligt efter några dagar av att äta allt det där ohälsosamma,så det är rätt skönt att få komma hem och ta tag i sina mer hälsosamma rutiner igen,och särskilt sen barnen i stort sett levt på kakor,godis och glass i 2 veckor......... fick lite lustiga blickar när jag sa stop till mer kakor och glass kl 8 på kvällen...... (inte konstigt amerikaner och kanadensare bara blir fetare ju äldre dom blir med deras matvanor!!!
Så nu är vi tillbaka i verkligheten igen,det är alltid kul att vara borta men alltid lika skönt att komma hem igen!! Så nu är det bara att blicka framåt och se vad detta år har att erbjuda!!!!

2 kommentarer:
Välkommen hem vännen! Det låter som att ni haft det ganska bra ändå trots sjuka barn och allt! Längtar tills jag får se er igen och höra allt!
kram
This is great. Great pictures!
Skicka en kommentar