tisdag 7 april 2009

Köpenhamns helgen

Helgen var över lika fort som det kom...men kanontrevligt hade vi!! Det började lite knaggligt för min del med tågbiljettautomat som inte funkade på morgonen när jag skulle åka,och sen väl i Köpenhamn trodde jag, plus 8 holländare att min/deras väska inte kommit med flyget-det visade sig att alla vi som kom från Amsterdam inte stod vid rätt band,men står det vid bagageband 5 så ställer man sig väl vid bagageband 5,eller!?
Det visade sig vara en KLM flight på band 5 och våra väskor fr. SAS kom på band 7,så lyckligt slut på hela iallafall!Phu!
Mötte upp mamma och systrarna på tågcentralen i Köpenhamn,där dom redan fått i sig varsin öl! Jag fick avstå för jag var alldeles för hungrig så en öl had räckt för att få mig att börja slira med talet! ;)
Vi gick till hotellet,som visade sig ligga på samma gata som jag och K bodde på för ca 8 år sedan- alltså hor och porrkvarteret....hahahah Men det ligger ju en massa hotell där,så det var väl inte så konstigt att bo där trots allt.
Sen började vi vår vandring upp och ner Ströget som varade typ heeeela helgen,känns inte som vi gjorde annat än gick den gatan upp och ner!:)
Middag på Hard Rock blev det på fredagskvällen och som 'förätt' tog jag en Tickled Pink (när jag drack den tänkte jag på 'mina tjejer' här hemma i Holland.. ;)) Ytterligare 'förätt' hade vi redan intagit på hotellet i form av rött vin,så det kändes allt lite lulligt i mitt lilla huvud innan middagen kom på bordet....
Lördagen gick vi ner till knökfullt Nyhavn(solen strålade ju som bäst på lördagen!) och till lunch blev det Smörrebröd och en Tuborg ,mamma vågade till och med på sig den tillhörande snapsen- men har man vart i Köpenhamn 6 ggr innan så har man!;) Middag intogs på en Thaiestaurang runt hörnet från vårt hotell för vi var helt slut från allt gående. Efter middagen blev det iallafall en promenad på stan.
Söndagen utforskade vi några av gatorna runt Ströget och strosade omkring lite innan vi fick gå tillbaka till hotellet för att hämta väskorna. Vi intog sen lunch på centralstationen-en Röööööd korv! Sen fick jag och Sofia hoppa på tåget som tog mig till flygplatsen och Sofia vidare till Malmö. Mamma och Hanna åkte nån halvtimme senare med tåget tillbaka till Götet!Vädret kunde inte vart mer perfekt, hela helgen var det soligt,bara på söndagen svalnade det av lite!


Förresten,är det någon som kan danska...??? Och som vet var Bonderöven betyder!???? När vi zappade genom tvkanalerna kom denna titel upp på ett program som skulle gå på lördagskvällen och det var inget snuskprogram utan ett program med en ung kille som bodde på en gård med sin fru och dotter och som lagaade lite mat inför kameror etc.... oMen givetvis blev det vårt skämt hela helgen- att kalla varandra för en bonderöööv! :))Bonderöven......

Tack kära mor och systrar för en jättetrevlig helg tillsammans,det får vi göra om!!!!!!!

P.s Stort tack till Cissi som tog Anton och Sarah som tog Emily på fredagen!!!!!!!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Tack för en mkt trevlig helg, bonderövar!! ;)hahaha!!
Får vi absolut göra om! =)
PUSS O KRAM t er alla 3!! <3

Cissi sa...

Jag frågade min danska kollega och den svenska översättningen är nog bondtölp typ ;)
Ni verkar ha haft en riktigt bra helg! KUL!
Anton är ju som vanligt inga problem och vi hade jättekul!! Barnen är lika glada varje gång Anton eller Emily är på besök.

Sofia sa...

hahaha ja bonderöv var ett återkommande tema...
tack igenför en kanonhelg! och jag VAR faktiskt glad i helgen även om det inte framgår av bilderna ;) skyller på mina något för stora solglasögon som åker upp när jag ler... :)

Anonym sa...

Tack mina älskade flickor för en jättetrevlig helg. Smörrebröd, öl o en lille, det var inte dumt det.
Blir det Paris eller Rom nästa gång kanske ;)Kram till er från en glad o nöjd mor

Anonym sa...

OK, nu börjar vi snacka... Köpenhamn, Ove: OK. Paris, Ove: OK. En gång till, Ove?!?!? Då hänger vi väl med - bara så att ni vet, tjejerna!=världens goáste brudar! Kerstin o Lars (Så gõtt det verkade!!!)

Anonym sa...

På tal om bonde..... Ni vet ju var vi bor...!!! M O M