fredag 22 januari 2010

Resa hit el. dit

Just nu haller jag och Kirby pa att planera varat ar vad galler semestrar och ev resor. Det ar val till 99 procent sakert att julen kommer spenderas i Kanada eftersom Kirby kommer fylla 40 i dec. Och Kanada kostar en hel del att aka till i jultider.... men natt annat vill vi ju oxa se och Kirby har tagit ledigt andra veckan i maj da barnen har sitt majlov. Sen kommer han nog oxa ta dom 2 forsta veckorna i augusti.
Sa just nu kollar vi alla Ryan Airs turer,for att komma undan sa billigt som mojligt och just nu ar vi inne pa Alicante,Mallorca el Sicilien-nan som har erfarnhet av nagon av dessa stallen?
Nagot Sverige blir det nog inte denna varen,men formodligen nagra veckor i sommar,da vi aven ska se om mamma och pappa(el systrar) kan ta barnen en av veckorna sa kan jag och K aka nanstans sjalva -den veckan har vi spanat lite pa Tromso(Norge)... Sa vi far se vart vi hamnar!

Sen fragade Kirby mig idag medans han kollade priserna pa Ryan ,att varfor har ingen av dina vanninor(Nej Jenny O,detta galler aterigen INTE dig! ;) kommit och halsat pa mig/oss nar dom kan fa en flygbiljett for 300 kronor?? Ja vad svarar jag pa det???;-) -Jag vet inte,svarade jag iallafall...
Och hur mycket jag an alskar mina vanner dar hemma sa ar det trist att ha bott har i 7 ar och bara far hora att
-NAR kommer DU hem?
och inte
- Du, JAG kommer och HALSAR pa DIG , nagon gang...! ;)

8 kommentarer:

Cissi sa...

Ja du om jag kunde svara på den frågan skulle jag vara glad. Det är precis samma sak för mig. Jag förstår det inte heller.... Hoppa över ett par pizzor och lite smågodis så har man råd ;)

Martina sa...

Ja det där gäller ju bl.a mig det vet jag.
Har inget att skylla på...
Men får jag skydda mig lite grann så har mycket hängt på jobbiga småbarnsår, tidigare periodvis arbetslös-inga pengar och nu är det tiden som fattas till allt man vill.
Å visst hoppar jag gärna över några stackars pizzor om det hängde på det! Det hade väll varit lätt då...
Nej Linda det ÄR skamligt, men jag gör det inte får att vara dum, lat eller trist. Det hoppas jag att du förstår =(
Lite ialla fall...
KRAM.

Anonym sa...

Jag har erfarenhet av Spanien...mallis...fast mallis e ju inte jättebilligt dock...men där e det underbart...hade jag satsat på lätt...:)Kram MariaF

mic sa...

Lite synd om dem som inte åker ner för att se hur du lever, för de vet inte vad de missar. Och K har rätt, det går att hitta bra pris på flyg om man letar och när man väl är nere kostar ju boendet inget.

Jag tror att jag ska hälsa på dig nästa gång jag är nere ... ;-)

Comments by Klint sa...

Ja, visst är det konstigt att flygen bara verkar gå åt ett håll! Jag har varit på Sicilien. Precis vid vulkanen Ethna, det var underbart. Jag gillade det verkligen. Där fanns strand, cityliv och lugna hotelområden, dvs lite av varje!

Anonym sa...

Jag o Lena O har ju erfarenhet av Mallorca, vi var ju där för.........eehhh 37 år sen. Du, fråga nån annan. Kram mamma

Ps VI kommer i alla fall till påsk ;)

Emma sa...

Tyvärr så vet jag hur du känner :-(

Hanna sa...

Jag var på Mallorca för några år sen o de va nice!

Ja vännerna får allt ta sig i kragen o flyga ner t dig/er!! Som sagt, boendet e ju "gratis".....
O på 7år borde man ha kunnat spara nåt el hoppat över en charter... ;)

Puss o Kram