torsdag 12 juni 2008

HEJA...

ZWEDELAND!!!
I dessa fotbollstider,så har Cissis Martijn överöst mina barn med Hup Holland Hup och i skolan är alla småkillarna eld och lågor över fotbollen och pratar givetvis massor om det. Och i förrgår kom Emily hem och berättade att Holland har minsann '3 punten',alltså 3 poäng,..! Och givetvis har jag försökt att få barnen att heja på Sverige ,och igår när det var en farbror här och fixade våra kanaler till TV blev det givetvis prat om fotboll i och med att jag var svenska och hans holländsk. Och efter ett tag ropar Emily ZWEDELAND!vilket är perfekt -en sammanslagning av Zweden och Nederland (som länderna heter på holländksa! ;).
Så vi får nog hitta på en egengjord flagga med alla 4 färgerna som finns i de 2 olika flaggorna och hänga upp här i vårt fönster.... :)
Nu slipper vi hålla på bara ett lag! ;)

4 kommentarer:

Cissi sa...

så smart!!! det är klart det är Zwedeland!

Anonym sa...

hahaha...!
Här e det Tyskland o Sverige (o Holland..) Sverigeland då eller?? ;)
Tyskland fick ju "stryk" idag mot Kroatien.... 2-1

Anonym sa...

Ha ha vad söt hon är!!!

/ Martina.

Anonym sa...

Sicken j..ra match idag 13/6!! Grattis..... men vi håller ju också på Sverige........! Det börjar bli komplicerat, men väldigt spännande! Kram från fotbollstokig moster (när det är BRA fotboll). Krama fotbollsungarna!! Tuta på! Moster