torsdag 23 oktober 2008

Ska ni inte ha ett barn till??

Det är en fråga jag får ganska ofta. Och svaret på den frågan är nej! Visst kan man aldrig säga aldrig men som det känns nu är vi väldigt nöjda -vi har 2 helfriska underbara barn(en av varje dessutom! ;). Sen handlar det det givetvis mycket om ekonomi och ork. Vi kommer alltid att 'behöva' åka till Kanada och Sverige och det kostar vill jag lova. Och saken att inte ha sina föräldrar och svärföräldrar i närheten som skulle kunna komma till undsättning och hjälpa till som barnvakt nån gång då och då gör att orken för ännu ett barn inte finns(plus ganska jobbig graviditet med Anton dom sista månaderna med enorma foglossningar,och sånt sägs ju bara bli värre för varje graviditet.....). Jag och Kirby gör tyvärr inte så mycket ihop utan vi göra saker på olika håll för att den andra är hemma med barn (jag har skrivit om detta förut,jag vet).Hade vi bott i Sverige eller Kanada så hade det nog blivit en nr 3! Men nu är läget som det är och vi njuter av våra 2 barn vi redan har!
Så nu vet ni,och skulle det av någon otrolig anledning bli ett barn till är det fullkomligt oplanerat! :)

3 kommentarer:

Cissi sa...

Jag förstår dig! Själv är jag ju helt inne på en trea men när det blir har jag ingen aning om....
Du vet vännen att det bara är att fråga så tar jag hand om barnen! Jag tycker det är kul att ställa upp och barnen gillar ju att leka med varandra. Oftast är det nästan lättare att ha fyra barn än bara mina egna två ;)

Cissi sa...

fast det är klart skulle ni skaffa en trea och vi en trea så är det helt plötsligt sex barn. ojojojojoj

Emma sa...

Din man han sa igår att han hoppas att vi får en pojke till, så att vi skaffar en till för att få en liten tjej :-)