Har kommer då en liten sammanfattning om förra lördagen (ni kan oxå läsa på Cissi's blogg,link till höger..).
Solen sken när vi alla; Jag,Therese,Cissi,Nina och Emma, möttes upp Amsterdam kl. 9 på morgonen,så det var ju en underbar start på dagen! Tog oss till ett litet cafe och började dagen med frukost där. Sen var vi laddade att börja shoppingen,och det började bra för 3 av oss med nya skor i första butiken. Vi tog oss uppåt shoppinggatan, som inte hunnit bli fullproppad med turister ännu, och hoppade ut och in i olika affärer . Vid 13 tiden blev det dax för lunch och dagens första rose' på Esprit's uteservering,till detta blev det grekisk sallad för 4 av tjejerna och en kalkon-avocado clubsandwich för mig. När vi druckit ur 2 flaskor rose' var vi väl aningens fnittriga,men det är ju så det ska vara med gott sällskap och alkohol och strålande sol!! :)
Därefter var det dax för lite mer shopping ,jag hade börjat ge upp redan,men jag var inte desperat efter att handla,det var bara dagen i sig med goa vänner som jag var ute efter!! Nu var det bra mycket mer folk ute på stan och det blev lite trångt i vissa afärer som HM..... Efter ytterligare ett par timmar i affärer började vi oss känna lite småsugna på något drick och ätbart,så vi började dra oss mot Leidesplein och alla uteserveringarna där,där var det smockfullt med folk,men Therese lyckades slänga sig över ett bord på Three Sisters,och det var en blandad kompott som intogs, rose' ,kaffe och Icetea blev det! Vi hann oxå med att reta upp oss lite på en högljudd fnittrig blondin och hennes Paris (Sirap baklänges,tjejer!;))Hilton kopia till kompis som blev fullare och fullare under tiden vi satt där (för så blir ALDRIG vi när vi dricker......hahahahah).
Därefter drog vi oss mot Hard Rock Cafe,där vi skulle inta middagen . Där blev det en drink till och börja med,jag tog den 'bästa',en Tickled Pink med Hallonvodka,jorgubbspuree,och pinacolada mix!!!Yummie! Till middag blev det Mac and Cheese med kyckling för min deldom andra tog Ribs,hamburgare el. clubsandwich,gott var det ju som vanligt. Vi lyckades klämma ner ytterligare en drink och Emma och Therese tog oxå espresso för att hålla sig vakna några timmar till! :)
Mätta och belåtna och aningens mer fnittriga,skulle vi förssöka få notan men det tog lite tid,så Therese funderade på att ställa sig upp och göra ett luftgitarrsolo för att få lite uppmärksamhet men det behövdes aldrig,notan kom till slut! :))
Vi avslutade kvällen med ytterligare en drink på cocktailbaren Harrys och insåg att vi varit i Amsterdam i 12 timmar och det kändes i benen framför allt!
Efter sista drinken blev det gångmarsch till stationen och ta tåget hem efter en fantastisk dag,så det hann bli 14 timmar på vift innan vi kom hem igen. Hemma satt mina föräldrar och Kirby och tittade på film,men jag orkade inte hålla mig vaken ,så det blev sängen för min del!
Tjejer,detta måset vi göra om snart,hade såååå trevligt!! Är så oerhört glad att jag har er som mina vänner!KRAM
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

3 kommentarer:
Hej vännen! Tack själv och som du vet är jag lika glad jag att ni är mina vänner!
Therese och jag pratade just om att detta måste göras om, SNART!
Lördag?
Tack det samma! Definitivt skall vi gora om detta. Det var ju bara hur bra som helst. Nu skall jag ut i den fantastiskt stralande solen - hoppas ni ocksa skall det. Kram.
Skicka en kommentar