torsdag 26 april 2007

Holland vs Sverige i 'snacks' för barn.


Något jag tänkte på idag när jag och Anton var i affären är hur mycket bra snacks/mellanmål det finns för barnen här i Holland. Variationen i yoghurt/kvark är oändlig -yoghurtsticks,yoghurtsnacks,miniyoghurt (fr. 6 mån.),och alla möjliga sorters stora yoghurtar för 'stora' barn. Utöver detta finns det många olika fruktsnacks i både flytande och fast form och många av dom kan man börja med vid 6 mån el 1 år! Utbudet av barnkakor är oxå enormt,både för små och stora,många med mycket minder socker än vanliga. Riskakor i miniformat finns oxå!
I Sverige har jag bara sett olika sorters yoghurtar och inte många andra små 'smidiga' snacks . För det är ju väldigt händigt att ha kakor (som ligger i små 'portionspåsar') el fruktpuree som ligger i en väldigt smart liten ' påse' med skruvkork som är jättebra att ha i bilen och som muta när barnen krånglar!
Så i denna kategori vinner Holland överlägset!! ;))

3 kommentarer:

Cissi sa...

Äntligen!!! Jag har väntat länge på det ;)
Jag håller med! Det finns hur mycket bra som helst. Tom till lilla Sophie

Anonym sa...

Låter ju jätte bra! Variation skadar ju inte,för den tråkiga bananen som man skrapar med sked till mos kan man ju kräkas på. Jag kan förstå barnen som tröttnar!

Kram Martina.

Anonym sa...

Hej Linda,
Vi har fruktpurépåsarna i Sverige också. Jag brukar köpa på Hemköp när mina små gossar ska komma, äpple och jordgubb. Men f ö håller jag med om att utbudet av mellanmål är mycket bättre i Holland.